annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Overbelichte foto's A350

OPGELOST
marjolente
Ontdekker

Overbelichte foto's A350

Ik heb een A350 overgenomen. Nu kan ik geen foto's maken zodra er een beetje zon of fel licht in de buurt komt want dan zijn de foto's overbelicht. 

Het vermoeden is dat dit ligt aan de beeldchip, maar ik vraag me af of dit zo is. 

Wat zou het eventueel ongeveer kosten om deze te laten vervangen?

 

Bedankt voor de reacties!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
R.v.Os
Bijdrager

Idd. moeilijk te zeggen zo.
Post eens een foto, maar belangrijk daarbij....plaats ook de instellingen.
Dus op A, S, M of P stand. De ISO , diafragma, sluitertijd, etc.
En de instellingen van de camera zelf.
Mijn "plek" op het Web: JoMeRoMa.nl

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 ANTWOORDEN 17
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo en welkom op het forum! Je beeldchip (sensor) laten vervangen kan je wel vergeten...het is niet alleen heel duur, het onderdeel moet ook nog beschikbaar zijn. Gezien de "leeftijd" van de camera, is dat het zeker niet waard. Kan je eens een voorbeeldfoto posten hier? Het is best mogelijk dat er andere oorzaken zijn. (Vraagjes ter info: Gebruik je een zonnekap? Zit er een filter op de lens geschroefd? In welke stand fotografeer je (bv auto?)?)
_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
R.v.Os
Bijdrager

Idd. moeilijk te zeggen zo.
Post eens een foto, maar belangrijk daarbij....plaats ook de instellingen.
Dus op A, S, M of P stand. De ISO , diafragma, sluitertijd, etc.
En de instellingen van de camera zelf.
Mijn "plek" op het Web: JoMeRoMa.nl
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Van een geplaatste foto kun je via het tabje "EXIF" al een groot gedeelte van de informatie lezen. Wat idd wel handig is om te weten is of de camera niet per ongeluk op overbelichten oid is ingesteld. Als snelle eerste stap zou je kunnen proberen om de camera te resetten naar fabrieksinstelling? Een sensor laten vervangen is inderdaad niet te doen voor jouw camera zoals @Portmixus al zegt.

marjolente
Ontdekker

Ik zal vanavond even een tweetal foto's plaatsen. Met de exifs zodat het misschien duidelijker is... Bedankt in elk geval voor de reacties!
marjolente
Ontdekker

https://pbs.twimg.com/media/CISUMHaUkAAm9yy.png:large dit is een foto door het raam gemaakt recht vooruit. https://pbs.twimg.com/media/CISVI7pVAAAd0vU.png:large deze foto is zelfde plek alleen door het bovenraampje. Wat je hier moet zien is een boompje met daarachter blauwe lucht. Wat je ziet, is alles behalve dat. Het vreemde is alleen wel dat ik op de live view kijk en dan de foto goed zie, maar na het afdrukken is hij waardeloos 😞
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Wat mij opvalt is dat bij allebei de foto's het diafragma hetzelfde is, terwijl het voor de tweede foto een veel kleiner diafragma (groter getal) had moeten zijn. Zo op t oog zou k denken dat je de diafragma voorkeuze aan hebt staan en dat de camera het niet redt om met de snelste sluitertijd nog tot een goed belichte foto te komen. Kun je proberen om het diafragma te veranderen? Als je de camera op de A-stand zet zou je het diafragma moeten kunnen vergroten/verkleinen.
marjolente
Ontdekker
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Mmm dit is heel raar idd.... Je hebt het diafragma nu groter gemaakt (een kleiner getal 3,5 in dit geval ipv 5,6 op de vorige foto's). Zou je kunnen proberen om het getal juist veel groter te maken (het diafragma/lensopening kleiner) iets van 22 of zo? Kijk maar hoe ver de lens wil, dat weet ik niet meer uit mijn hoofd. Heb je dit met alle lenzen?