Join now - be part of our community!

Awful Automatic Level Control when using microphone jack

profile.country.sv_SE.title
sandquist
Visitor

Awful Automatic Level Control when using microphone jack

A55 is equipped with an unusable microphone, so instead I connected a zoom recorder to the microphone jack on the camera.

When I viewed my videos I discovered that the sound was terribly distorted. It seemed to me that some sort of ALC automatic level control is working in the camera. The recording is always on top level, awfully compromised and with no dynamic at all.

Am I doing some mistake when using the output from a record player like my Zoom H1, purchased to replace the buildt-in  microphone?

Börje Sandquist, Sweden

3 REPLIES 3
profile.country.sv_SE.title
bowbow55
Visitor

Hej Börje,

Skriver i glädjen att hitta en svensktalande - antar jag - i denna internationella miljö.

Mik-ingången på A55 är väl antagligen anpassad för en dynamisk mik. Det ger anpassningsproblem. Det är väl 3.5 mm plugg in på A55an. Kolla om det finns dämpsatser i det formatet. Det kan vara EN väg till lösning.

Jag har just köpt en NEX-5:a och sökte mig hit för att försöka få svar på om kameran levererar "video-out-signal" under inspelning, eller bara - som är rätt vanligt - i playbackläge.

Lycka till med problemlösandet

Bosse Wanngård - www.tvsollentuna.se

profile.country.sv_SE.title
sandquist
Visitor

Bosse i Sollentuna

Tack för ditt svar. Jag ska testa ditt tips. Nackdelen med Sonys mikrofon, anpassad till deras kameror, verkar vara att man får nöja sig med ALC, vilket inte är så lyckat när man spelar in musik.

Nu är jag inte helt säker på detta. Tyvärr vet jag inte heller hur det förhåller sig med NEX-kamerans utsignal.

Jag tror att jag ska besvära Sonys supportavdelning med några frågesamtal, för att få lite bättre reda på mig.

Börje Sandquist

profile.country.en_GB.title
skybump
New

yes, it's a pity not to have manual control, but at least there's a stereo mic, which is better than lots of cameras..

i think it'd increase the value of the camera if they made the recording level manual when an external mic was attached.. it doesn't seem to produce different enough results from the built-in mic.

and sony should make an adaptor with a 3.5mm jack so we could use our own mics imho. there it is :slight_smile: