anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

A330 - tryb AF "nieskończoność"

profile.country.pl_PL.title
TmZ-----
Początkujący

A330 - tryb AF "nieskończoność"

Witam wszystkich userów tego forum :c37

Jestem świeżym użytkownikiem zarówno forum jak i a330, którą mam zaledwie chwile. To moja pierwsza lustrzanka, a więc jestem kompletnym laikiem w zakresie fotografii - swoją zabawę w tej dziedzinie dopiero zaczynam. No więc to tyle wstępu. :c20

Przekopując ustawienia aparatu nie znalazłem funkcji autofocusa tzw. "nieskończoność", którą można znaleźć w najzwyklejszych cyfrakach. Powiem szczerze, że ten "dodatek" czasem się przydaje, a tutaj nie mogę go odnaleźć lub po prostu go nie ma. Wiem, że można ustawić tryb manualny (MF), ale nie o to mi chodzi. Chciałem, aby automat za mnie ustawił nieskończoność. Z resztą manualnie dość ciężko jest mi ustawić nieskończoność, ponieważ gdy całkowicie "odkręcę" pierścień ostrości - daleki plan jest niewyraźny - trzeba cofnąć minimalnie w prawo aby to osiągnąć.
Dodam, że jak na początkującego użytkownika przystało korzystam z kita 18-55.

Mam nadzieję, że jasno się określiłem. :)

Pozdrawiam.

8 ODPOW. 8
profile.country.PL.title
Lajam.
Expert

Witaj :c22

Funkcja o której piszesz nie jest dostępna w lustrzankach Sony.

Jakby to najprościej wytłumaczyć...

Jeśli chcesz, żeby aparat ustawił nieskończoność musisz wyostrzyć na najbardziej odległym obiekcie, poczekać na potwierdzenie ostrości i najlepiej wtedy przełączyć na MF. Będziesz miał ustawione.

Kit 18-55 nie ma skali odległości na obiektywie więc to chyba najszybszy sposób.

Pozdrawiam,

profile.country.pl_PL.title
doslav.
Poszukiwacz

Co prawda posiadam oba kity (18-70 i 18-55) ale sprawdzałem tylko na starszym... Nie podejrzewam żeby na nowym było inaczej.