annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

I have a Sony Vaio, model VGN-CS11S / Q and sometimes just falling out of power while working! does anyone know a board with this?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
boantar
Bezoeker

I have a Sony Vaio, model VGN-CS11S / Q and sometimes just falling out of power while working! does anyone know a board with this?

Ik heb een  Sony Vaio, model: VGN-CS11S/Q en die valt soms zomaar uit  de stroom, tijdens het werken! weet iemand een raad hiermee?  Alvast bedankt.

I have a Sony Vaio, model VGN-CS11S / Q and sometimes just falling out of power while working! does anyone know a board with this?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
joskteg
Nieuw

problem solved: Remove the batterie

 

i have Sony Vaio PCG- GRZ615G -laptop

battery is 10 years old.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.nl_NL.title
zijle056
Bezoeker

Wij hebben in april 2009 een Sony Vaio VGN-NS240E gekocht in de VS. In Europa is dit model kennelijk niet verkrijgbaar (geweest). Afgelopen december 2010 viel hij regelmatig op zwart. Via telefonische helpdesk herinstallatie virusscanners, maar dat hielp niet. Intussen is er helemaal geen beweging meer in te krijgen. Hij laadt niet meer op, maar doet het ook niet als de stekker in het stopcobtact gaat, er brand ook dan geen enkel lampje, geen enkel geluidje of beweging, dus wij denken dat het een batterijprobleem is. Wij gaan nog een keer voor de helpdesk. Hopelijk is de juiste batterij in Nederland te koop, maar jouw probleem is bij ons op dezelfde manier begonnen.

profile.country.nl_NL.title
sveevera
Nieuw

Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem, maar dan met een VGN-NW21SF.. Deze heb ik sinds november 2009.

Het scherm springt zonder waarschuwingen op zwart en de laptop start opnieuw op.

Soms doet hij dit wel 3x achter elkaar.  Ook heb ik wel eens dat het scherm "bevriest" en ik dus genoodzaakt ben om hem manueel af te sluiten.

Als ik de accu eruit haal en hem zo op de lader laat draaien, heb ik het het ook.

Hiervoor heb ik echter nooit problemen gehad met mijn laptop. Ook zijn er geen foutmeldingen te vinden in de betrouwbaarheidsgeschiedenis of het logboek. Het enige wat er staat is:  Windows is niet correct afgesloten" , maar dat is dus door het manueel afsluiten.

Verder doet mijn laptop het prima, geen foutmeldingen, virussen of andere kwaaltjes. Ik kan hem eigenlijk niet missen, dus opsturen voor garantie is geen optie. Ik hoop dat iemand er iets meer over weet.

Message was edited by: sveevera

profile.country.nl_NL.title
Blackbirdy
Bezoeker

Misschien wat aan de late kant, maar reageren kan nooit kwaad denk ik zo.

Hoewel er geen foutmeldingen of virussen etc op zitten, heb ik dit probleem ook gehad. Bij mij was het voornamelijk dat het beeldscherm opeens stil stond, en ik noodgedwongen was de laptop opnieuw op te starten.

Het zwart worden van je scherm, of bevriezen van het beeld, komt wel vaker voor. Dit kan vaak twee verschillende soorten oorzaken hebben.

1. Het is een hardwarefout. Dit wil zeggen dat als bijvoorbeeld (A: de videokaart niet compatible is met je moederbord hij voor wat storingen zorgt en je laptop opnieuw laat starten. Gezien het feit dat je er zelf niks in hebt gezet zal dit waarschijnlijk niet het probleem zijn.
of (B:) je ventilatie vermindert is, door een kapot ventilatortje of iets dergelijks, wat zorgt voor oververhitting in je hardware en je computer zichzelf noodgedwongen uitschakelt ter beveiliging. Je zou dit kunnen constateren doordat hij bijna altijd uitvalt als hij wat langer aantstaat, en als hij na die keer uitvallen met meer regelmaat achter elkaar uitvalt (omdat de hardware nog niet is afgekoeld.)

2. Het is een mogelijkheid dat er toch iets fout zit in het register of dat een bepaald programma je besturing kruist waardoor er een fout ontstaat. Dit was bij mij de laatste keer het geval, en zo iets is ontzettend moeilijk zelf op te lossen, tenzij je vele verstand hebt van computers. In mijn geval heb ik de harde schijf geformatteerd (formatteren = compleet leeg laten gooien) een nieuwe versie van Windows geïnstalleerd op mijn laptop, en nu draait alles weer foutloos.
Mocht dit je keuze zijn, zorg dat je alle belangrijke bestanden op een externe harde schijf of cd/dvd hebt gezet! Want je raakt alles kwijt.

Ik hoop dat dit je heeft geholpen, of anders iemand anders nog kan helpen.

Groet, Pim

profile.country.nl_NL.title
sveevera
Nieuw

Hoi, 

Het is inderdaad al weer een tijdje geleden, maar in ieder geval fijn dat je reageert.

Nadat ik het hier had gepost, heb ik contact opgenomen met de helpdesk van SONY. Zij hebben me goed geholpen door eerst zelf wat dingen te laten doen (heel de laptop resetten), maar hierna viel de laptop ook weer uit.

Ik heb mijn laptop toen opgestuurd naar SONY aangezien ik nog garantie had. Zij hebben de harde schijf, het moederbord en zelfs mijn rubberen voetjes vervangen. Binnen 5 werkdagen was mijn laptop weer keurig terug thuis en deed het weer als nieuw.  Sindsdien doet hij het weer perfect! (afkloppen)

Groetjes, Sven

joskteg
Nieuw

problem solved: Remove the batterie

 

i have Sony Vaio PCG- GRZ615G -laptop

battery is 10 years old.