annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Krakend geluid uit mijn VAIO

Jelmer
Bezoeker

Krakend geluid uit mijn VAIO

Hallo,
ik heb een probleem met mijn VAIO VGN-FS215B.
Aangezien ik het in het Engels niet goed kan omschrijven doe ik hier maar een poging.

Ik heb sinds enkele weken een krakend geluid uit de speakers van mijn laptop.
Dit gebeurt niet constant, maar af en toe.
Ook als ik niets met de laptop doe, d.w.z. geen programma's draai.
Het maakt niet uit of ik het geluid mute of niet, het komt gewoon terug.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank

11 ANTWOORDEN 11
dewouhihi
Bezoeker

hallo

Het probleem zou in de audio driver kunnen zitten.
Heb je al geprobeerd een andere (nieuwere / oudere driver) voor de soundcard te installeren?

Ik ken de eigenschappen van je toestel niet maar er was een gekend probleem bij realtec geluid en Ati videokaarten.

Geen mobiel of dergelijke in de buurt liggen die storing over je speakers kunnen veroorzaken?

Zou zeker het eerste eens proberen

suc6

Dewouhihi

Jelmer
Bezoeker

Dank voor de reactie.
Ik heb het geprobeerd met andere drivers.
Echter, het probleem doet zich nog steeds voor.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Het is erg irritant, het kan ineens optreden en dat is erg lastig als ik bijv. in een stilte ruimte zit.

sagier424
Bezoeker

PROBEER EENS JE SPEAKERS TE VERVANGEN.hET KAN OOK ZO ZIJN DAT DE SPEAKERS NIET HELEMAAL IN ORDE ZIJN EN KIJK OOK METEEN ALS JE HEM OPEN HEBT NAAR DE BEDRADING.

wAT OOK KAN ZIJN IS ALS JE MEERDER PROGAMMA'S HEBT WAARMEE JE AUDIO KUNT REMASTEREN ZOALS
ADOBE ,MAGIX AUDIO ETC... EN DEZE ALLEMAAL OP JE COMPUTER STAAN DAN GEEFT DAT CONFLICTEN MET DE AUDIOWARE JE HOORT DAN VEEL GERUIS SPONTAAN ONTSTAAN.

hEB JE AL EENS GEPROBEERD OM HET TE HERINSTALLEREN SOMS HELPT DAT

vEEL SUCCES EN HOOP DAT OPLOST.

gROETJES

Jelmer
Bezoeker

PROBEER EENS JE SPEAKERS TE VERVANGEN.hET KAN OOK ZO ZIJN DAT DE SPEAKERS NIET HELEMAAL IN ORDE ZIJN EN KIJK OOK METEEN ALS JE HEM OPEN HEBT NAAR DE BEDRADING.

wAT OOK KAN ZIJN IS ALS JE MEERDER PROGAMMA'S HEBT WAARMEE JE AUDIO KUNT REMASTEREN ZOALS
ADOBE ,MAGIX AUDIO ETC... EN DEZE ALLEMAAL OP JE COMPUTER STAAN DAN GEEFT DAT CONFLICTEN MET DE AUDIOWARE JE HOORT DAN VEEL GERUIS SPONTAAN ONTSTAAN.

hEB JE AL EENS GEPROBEERD OM HET TE HERINSTALLEREN SOMS HELPT DAT

vEEL SUCCES EN HOOP DAT OPLOST.

gROETJES


Mocht het probleem in de speakers zitten, neem ik aan dat dit onder de garantie valt, en ga ik mijn Vaio zelf niet open maken.
Ik gebruik geen audio-programma's, en zoals hierboven al aangegeven heb ik al geprobeerd de driver opnieuw te installeren maar dat hielp niet echt.

De laatste tijd valt het overigens wel mee, hopelijk blijft dat zo, anders toch maar een keer na laten kijken.

Bedankt voor de hulp.

Thecis
Bezoeker

Hoi Jelmer,

Zelf heb ik een tijd lang in een winkel (Dixons) gewerkt. Wat je beschrijft komt mij voor als sluiting (lees: kortsluiting) ergens in de bedrading of op een chip. Is niet ernstig voor jou, maar het valt wel onder de fabrieksfouten en valt gewoon onder de garantie.
Waardoor ik denk dat dat het is, komt omdat je computer ook kraakt als je niets doet. Dat is een heel vaag teken. Daarom denk ik dus dat het sluiting is.

Ik zou gewoon even langs de winkel gaan en aanbieden voor reparatie. Wacht er niet te lang mee, want Sony is zeer galant binnen de garantie, maar daarbuiten wil het nog wel eens lastig zijn en betaal je voor iets wat helemaal niet hoeft.

Maak wel een back-up voordat je het opstuurt. In het meest erge geval kosten de te vervangen onderdelen zodanig veel dat het goedkoper is een nieuwe laptop te leveren. Zo hard zal het niet lopen, maar een goede back-up maken is wel verstandig.

Hopelijk kan je hier wat mee.

Groeten

Thecis

Jelmer
Bezoeker

Hoi Jelmer,

Zelf heb ik een tijd lang in een winkel (Dixons) gewerkt. Wat je beschrijft komt mij voor als sluiting (lees: kortsluiting) ergens in de bedrading of op een chip. Is niet ernstig voor jou, maar het valt wel onder de fabrieksfouten en valt gewoon onder de garantie.
Waardoor ik denk dat dat het is, komt omdat je computer ook kraakt als je niets doet. Dat is een heel vaag teken. Daarom denk ik dus dat het sluiting is.

Ik zou gewoon even langs de winkel gaan en aanbieden voor reparatie. Wacht er niet te lang mee, want Sony is zeer galant binnen de garantie, maar daarbuiten wil het nog wel eens lastig zijn en betaal je voor iets wat helemaal niet hoeft.

Maak wel een back-up voordat je het opstuurt. In het meest erge geval kosten de te vervangen onderdelen zodanig veel dat het goedkoper is een nieuwe laptop te leveren. Zo hard zal het niet lopen, maar een goede back-up maken is wel verstandig.

Hopelijk kan je hier wat mee.

Groeten

Thecis


Hoi Thecis,

Bedankt voor je antwoord! Ik heb er zelf ook al aan gedacht om hem aan te bieden voor garantie, maar het had zomaar gekund dat iemand een oplossing wist. Ik denk dat ik toch maar even mijn Vaio na laat kijken.
Zeker ook omdat ik af en toe wat problemen heb met mijn USB-poorten.

Deze werken soms niet, ze herkennen de apparaten op dat moment niet. Even opnieuw opstarten en ze werken ineens weer. Wederom geen levensbedreigend probleem maar wel erg irritant. Dus dan vermeld ik dat probleem meteen ook even.

Groeten

Jelmer
Bezoeker

Hoi Jelmer,

Zelf heb ik een tijd lang in een winkel (Dixons) gewerkt. Wat je beschrijft komt mij voor als sluiting (lees: kortsluiting) ergens in de bedrading of op een chip. Is niet ernstig voor jou, maar het valt wel onder de fabrieksfouten en valt gewoon onder de garantie.
Waardoor ik denk dat dat het is, komt omdat je computer ook kraakt als je niets doet. Dat is een heel vaag teken. Daarom denk ik dus dat het sluiting is.

Ik zou gewoon even langs de winkel gaan en aanbieden voor reparatie. Wacht er niet te lang mee, want Sony is zeer galant binnen de garantie, maar daarbuiten wil het nog wel eens lastig zijn en betaal je voor iets wat helemaal niet hoeft.

Maak wel een back-up voordat je het opstuurt. In het meest erge geval kosten de te vervangen onderdelen zodanig veel dat het goedkoper is een nieuwe laptop te leveren. Zo hard zal het niet lopen, maar een goede back-up maken is wel verstandig.

Hopelijk kan je hier wat mee.

Groeten

Thecis


Hoi Thecis,

Bedankt voor je antwoord! Ik heb er zelf ook al aan gedacht om hem aan te bieden voor garantie, maar het had zomaar gekund dat iemand een oplossing wist. Ik denk dat ik toch maar even mijn Vaio na laat kijken.
Zeker ook omdat ik af en toe wat problemen heb met mijn USB-poorten.

Deze werken soms niet, ze herkennen de apparaten op dat moment niet. Even opnieuw opstarten en ze werken ineens weer. Wederom geen levensbedreigend probleem maar wel erg irritant. Dus dan vermeld ik dat probleem meteen ook even.

Groeten

Jelmer
Bezoeker

Okee, een volgend probleem.
Ben nu een beetje aan het kijken naar garantie e.d.
Heb deze Vaio twee jaar geleden aangeschaft, met daarbij een garantieverlenging van twee jaar. Ik dacht dat ik deze goed geregistreerd had.
Nu ik een beetje aan het zoeken ben kwam ik uit bij e-support van Sony, en nu blijkt dat mijn garantieverlenging niet geactiveerd is, en mijn garantie dus vorig jaar verlopen is!

Daarnaast moet je je extra garantie binnen een jaar registreren, anders vervalt hij.
Dit is nu dus het geval. Is hier nog iets aan te doen?
Of heeft iemand een emailadres waar ik met deze vraag terechtkan? Kan momenteel niet bellen..

Het zou nl. heel erg jammer zijn als ik die extra garantie voor niets heb gekocht, omdat ik hem nu niet meer kan gebruiken...

profile.country.en_NL.title
Carelino
Bezoeker

Hallo,
ik heb een probleem met mijn VAIO VGN-FS215B.
Aangezien ik het in het Engels niet goed kan omschrijven doe ik hier maar een poging.

Ik heb sinds enkele weken een krakend geluid uit de speakers van mijn laptop.
Dit gebeurt niet constant, maar af en toe.
Ook als ik niets met de laptop doe, d.w.z. geen programma's draai.
Het maakt niet uit of ik het geluid mute of niet, het komt gewoon terug.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank


Klinkt als een niet al te leuk probleem. Ik ken iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad. Ik zal hem om info vragen of hij het probleem opgelost heeft (ook een fs serie echter uit de V.S.).

Aangezien je aangeeft dat krakend geluid door blijft gaan zelfs met mute in Windows aan vroeg ik mij af of dit probleem zich ook aandiend tijdens het opstarten van je laptop (dus wanneer je laptop windows of iets anders aan het laden is). Indien dit het geval is (ook als het niet zo is kun je het proberen). Druk F2 in tijdens het opstarten van je computer zodat je in je bios komt. Zoek een optie dat over de speaker volume of speaker gaat. Vaak kun je deze verhogen of verlagen en in sommige gevallen uitschakelen. Dit zal geen gevolgen hebben tijdens windows voor je geluid. Schakel de speaker uit of zet de volume op NUL. Kijk daarna of het krakend geluid nog aanwezig is.

Zo ja kan je nog iets proberen rechtmuisklik op je computer (icoontje op je bureaublad). Kies vervolgens eigenschappen en daarna (uhm mijn excuus ik heb altijd engelse versie) device manager (weet niet wat die in het nederlands is). Zoek vervolgens je geluid en schakel je door rechtermuisklik op de driver van je geluid uit. Dit heeft echter wel gevolgen voor je geluid omdat je dan geen geluid meer zou moeten hebben. Het is echter handig om te weten waar het probleem precies ligt. Op deze wijze kan er makkelijker een oplossing worden gevonden.

Ik zal er verder nog wel even over nadenken maar wil eerst weten wat er uit komt met de bovenbeschreven suggesties.

Oh en Jelmer, ga naar de engelse forum en zoek 1 van de experts en vraag deze persoonlijk of je iets met je garantie kunt doen. Deze mensen kunnen namelijk iets aankaarten bij Sony wat hun direct in behandeling kunnen nemen. Ik ben ook gevraagd om Expert te worden op club Vaio maar ik had ik er geen tijd en ruimte voor dus daarmee kan ik je niet helpen.

Veel succes ermee en ik lees binnenkort vast wel je reactie.

:wink: