annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem geluid (haperingen) Laptop->HDMI->HD TV

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
Thomasdl
Nieuw

Probleem geluid (haperingen) Laptop->HDMI->HD TV

Beste,

Ik heb het volgende probleem: Deze week de  sony bravia  KDL-40ex500 LCD tv gekocht, met 4 Hdmi poorten. Ik wou  hiervan 1  gebruiken, om een verbinding te maken mijn Sony vaio EB3S1E/BQ  laptop.

Wanneer  ik echter een film afspeel wanneer de laptop  verbonden is met een HDMI  kabel naar de hdmi ingang van de TV, zal het  geluid elke 10 seconden  minstens 1x blijven haperen, waardoor het even  stil wordt en dan weer  terugkomt. Ik speel de films af in VLC  mediaplayer (laatste versie).  Wanneer ik echter de film rechtstreeks op  mijn laptop afspeel, werkt  deze wel zonder problemen, dus met een  continu geluid...

Dit  doet me denken dat het ofwel een  probleem is met de  geluidsinstellingen van de tv (beeld is wel goed), of  de verbinding met  de HDMI kabel tussen de laptop en de TV. (De hdmi is  niet gold plated,  misschien daarom te lage kwaliteit?). Ik hoop dan ook  hier een  antwoord te krijgen op dit vreemd probleem...

Dank bij voorbaat,

Thomas

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_BE.title
Thomasdl
Nieuw

Beste,

Ondertussen heb ik het zelf kunnen oplossen,

Ik heb mijn VAIO eens opnieuw geformateerd, om dan ook alle pre-installed programmas die ik niet gebruik te verwijderen, nu heb ik totaal geen probleem meer met het geluid via hdmi naar mijn tv. Wat ik wel weet, is dat het te maken heeft met je videokaart drivers, aangezien deze alles regelen dat met HDMI te maken heeft, dus ook het geluid. Probeer anders eens je videokaart drivers opnieuw te installeren, en kijk dan nog eens.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
ernstvanl
Bezoeker

hallo thomas,

ik heb exact hetzelfde probleem. Is er iemand die hier een antwoord op heeft?

profile.country.nl_BE.title
Thomasdl
Nieuw

Beste,

Ondertussen heb ik het zelf kunnen oplossen,

Ik heb mijn VAIO eens opnieuw geformateerd, om dan ook alle pre-installed programmas die ik niet gebruik te verwijderen, nu heb ik totaal geen probleem meer met het geluid via hdmi naar mijn tv. Wat ik wel weet, is dat het te maken heeft met je videokaart drivers, aangezien deze alles regelen dat met HDMI te maken heeft, dus ook het geluid. Probeer anders eens je videokaart drivers opnieuw te installeren, en kijk dan nog eens.