annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Slecht geluidskwaliteit

profile.country.nl_NL.title
anneloref
Bezoeker

Slecht geluidskwaliteit

Ik heb sinds kort een Sony Vaio E-serie en ben hier heel tevreden mee, behalve met de kwaliteit van het geluid.

Het maakt niet eens zoveel uit hoe hard ik het volume zet, er blijft een blikkerig en leeg geluid uitkomen. Ik heb geprobeerd bepaalde niveaus te veranderen in het geluid waardoor er bijvoorbeeld meer hoge of juist lage tonen te horen zijn, maar helaas heeft niks geholpen en blijft de kwaliteit van het geluid zeer minimaal.

Heeft iemand enig idee of hiervoor een oplossing is?

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.nl_NL.title
hansklopper
Nieuw

Ik heb precies dezelfde teleurstellende ervaring met mijn Sony Vaio F-serie, het geluid is niet om aan te horen. Op mijn vorige laptop (een Toshiba Qosmio, die helaas vroegtijdig gesneuveld is) was het geluid juist verrassend goed. Goed geluid uit een laptop kán dus wel. Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

profile.country.en_GB.title
paramezzo
Bezoeker

Meeste Toshiba laptops zijn uitgerust met Harman/Kardon speakers, deze klinken bijzonder goed.

profile.country.nl_NL.title
hansklopper
Nieuw

Na mijn reactie van 8-8-2011 belde Sony mij over de slechte geluidskwaliteit en na enkele vragen boden ze aan om mijn laptop te laten ophalen en (zonodig) te repareren. Een waarlijk zeer goede service, waarvoor mijn complimenten!!!

Helaas echter is het probleem niet opgelost (hoewel het audiobord en de luidsprekers vervangen zijn). Eigenlijk komt het eropneer, dat het geluid in mijn Sony Vaio VPCF13S0E/B onbruikbaar is om muziek af te spelen. Het probleem zijn de luidsprekers in de laptop, want via hoofdtelefoon of externe luidsprekers is het geluid wel goed.

Weet iemand of het mogelijk is om er andere (eventueel niet-Sony) luidsprekers in te zetten?

profile.country.en_GB.title
paramezzo
Bezoeker

Ligt eraan hoe behendig je bent en/of je een passend vervangend setje kan vinden.

http://www.machinaelectronics.com/items/img/NL029112_1XL.JPG

Hier heb je bijvoorbeeld een plaatje van een HK laptop speakers, let vooral op de dikte van deze dingen.

http://www.monteverde.org/images/Sony_Vaio_F11/Vaio_F_Series_Keyboard_Replacement_Guide.htm

Hier zijn plaatjes van een geopende F serie, de speakers zijn veel dunner dan een HK speaker. Als je goed kijkt zie je onder de linker speaker een dikke draad lopen, behoorlijk krap dus. Rechterkant lijkt meer ruimte te zitten.

profile.country.nl_NL.title
hansklopper
Nieuw

Bedankt voor de plaatjes. Het is mij nu ook duidelijk waarom het geluid zo slecht is.

Ik dacht nog om de HarmanKardon speakers uit mijn defect geraakte Toshiba Qosmio te halen, maar die zullen dan niet in mijn nieuwe Sony Vaio VPCF13S0E/B passen.

Ik zal dus maar moeten accepteren, dat ik de komende jaren een laptop zonder geluid heb. Volgende keer dan waarschijnlijk geen Sony meer.

profile.country.nl_NL.title
RRubecula
Bezoeker

Ik heb bij mijn vaio c-serie ook veel minder goed geluid dan bij mijn oude Toshiba A200-237. Maar uit een laptop kun je nou eenmaal geen super goed geluid verwachten. Thuis heb ik vooral externe boxen eraan, omdat die sowieso beter zijn, en onderweg of op school heb ik oortelefoontjes in, omdat ik andere mensen niet wil storen.

Nou moet ik wel zeggen dat ik van Sony een betere geluidsinstallatie in de laptops verwacht had, aangezien het wel een multimedia merk is.

Message was edited by: RRubecula

Message was edited by: RRubecula

profile.country.nl_BE.title
frankyvnh
Bezoeker

Ik heb enkele dagen geleden een s-serie Vaio notebook gekocht. Ik vond de geluidskwaliteit van de interne speakers van in het begin héél slecht om niet te zeggen verschrikkelijk slecht. Inderdaad heel hol, blikkerig en zonder diepe tonen. Ik dacht dat het aan mijn instellingen lag, en dat ik dat wel heel snel zou kunnen oplossen. Toen bleek al gauw dat er eigenlijk niet veel aan te passen is aan die Realtek High Definition Audio software...Toen dacht ik dat het aan mij lag en dat ik niet genoeg had gezocht. Toen bekeek ik enkele forums en begon ik wat te zweten toen ik op het 2de forum al hard las wat ongetwijfeld de waarheid is. Die interne speakers van Sony op die VAIO notebooks zijn ONGELOOFLIJK slecht. En er valt eigenlijk niets aan te doen. Ik had zonet voor de eerste keer in mijn leven een Sony laptop gekocht (vroeger altijd DELL), 1000€ gegeven en had een blikken geluidsdoos in ruil gekregen. En ik die zo graag muziek op youtube e.d. beluister....Laat het een goede raad zijn aan allen: goede geluidskwaliteit is belangrijk? (en waar niet anno 2011??) =  geen Sony notebook!