annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

een audiosysteem/ receiver op de bravia aansluiten

profile.country.nl_NL.title
smartieusa
Bezoeker

een audiosysteem/ receiver op de bravia aansluiten

Hallo allemaal,
kan iemand mij helpen met het aansluiten van mijn receiver op de tv. ik ben geen expert op dit vlak dus graag in makkelijke taal reageren.
Ik heb de volgende apparatuur:
-onkyo receiver tx-rs508
- Sony bravia lcd KDL-32D3000
-panasonic dvd recorder
- samsung decoder voor ziggo digitale tv
-wii
ik heb de panasonic dvd recorder via scart met tv aangesloten (te zien in AV1 lijst van de tv). Ik heb de decoder ook via de scart aangesloten op de tv (te zien als AV2 in de lijst op de tv).
Dit werkt, op deze manier kan ik digitale tv kijken en via de recorder een andere zender opnemen (volgens mij dan analoog).
De Wii heb ik via RWG aangesloten op de TV.
De receiver heb ik nu met een Optische Digitale kabel op de tv aangesloten en op de tv aangegeven dat audio moet lopen via audiosysteem. Dit werkt ook.
Daarnaast heb ik de receiver aangesloten via de HDMI-out op de receiver met een HDMI kabel naar de tv.
De tv blijft deze echter herkennen als 'geen aangesloten hdmi apparatuur gevonden'. op de AV lijst van de tv bij AV 4 (de ingang waarop de HDMI uit de de receiver op de tv is aangesloten) geeft hij geen beeld --> blauw en wordt dus ook geen onscreen display aangegeven.


Ik kan dus niet de receiver instellen, het lukt me namelijk ook niet via het display van de receiVer?
Hoe ga ik dit voorelkaar krijgen?


Verder heb ik nog in het boekje van de tv gelezen:
'apparatuur compatibel met HDMI-regeling aansluiten: Sluit de compatibele apparatuur en de televisie op elkaar aan met behulp van een HDMI-kabel. Als u een audiosysteem aansluit, moet u naast de HDMI-kabel tevens de Digital OUt (optical) aansluiting van de teelvisie en het audiosysteem aansluiten met behulpt van een optische audiokabel'--> dat heb ik dus gedaan.
verder staat er nog in het boekje van de tv:
'U kunt 'HDMI-instellingen' niet gebruiken wanneer een audiosystem compatibele met HDMI-regeling is gecombineerd met de televisie'. --> ik kan nergens vinden hoe dan wel?


Maar hoe krijg ik nu het ONscreen Display op de tv? En anders op het display? Ik kan nu niets met de receiver behalve het volume harder en zachter zetten van de tv.
P.S. de hdmi-kabel is ok want dat heb ik gecheckt door een ander apparaat op de tv aan te sluiten en dan herkent de tv hem wel.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Groeten,
Maartje

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

ik denk dat de tekst uit het boekje slaat op Bravia Sync compatible recievers, van Sony, en niet jouw Onkyo.

weet je zeker dat je op de onkyo de hdmi out uitgang moet hebben?

je kan proberen met video composite out de twee aan te sluiten, je wii even loskoppelen, of je dan wel het onscreen menu ziet en dan de hdmi uit video instelling aanpassen, misschien dat daarna hdmi out meer dan blauw beeld geeft.