annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluid VLC player Sony KD55A8

profile.country.NL.title
Raymonddeniet
Ontdekker

Geluid VLC player Sony KD55A8

Beste,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Tot nu toe gebruikte ik altijd mijn Mede8er voor streamen van films en series, maar die kan geen 4k of H.265 codec aan.

 

Nu hebben wij de nieuwe Sony KD55A8 tv icm sony soundbar ht-zf9. HDMI is via eARC aangesloten.

Via VLC kan ik mijn NAS (Synology 712+) benaderen en speelt deze alles af. 

 

Maar de surround speakers die bij de soundbar horen laten dan ook de dialogen horen. Enigszins sissend en scherp op de achtergrond. Maar duidelijk te horen. Dit gebeurt met alle media die ik stream.

Wanneer ik de media via mijn Mede8er stream gaat het prima en alles via de eigen kanalen.

Maar de ouderdom van de Mede8er bepaalt dat ik niet alles kan streamen.

 

Weten jullie of het aan instellingen ligt? Ik denk alles in VLC player nagelopen te hebben en juist ingesteld. Of moet ik een andere app gebruiken die mogelijk hier beter mee omgaat?

 

Ik kijk uit naar de reacties.

 

Met vriendelijke groet,

Raymond

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Al een andere mediaplayer (Kodi) uitgeprobeerd?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Raymonddeniet
Ontdekker

DS Video van Synology heb ik geprobeerd, daar leek het goed te gaan maar het streamen hapert met een mkb van 30gb. Terwijl vlc met gemak een uhd iso van ruim het dubbele foutloos afspeelde.

 

Kodi lukt mij niet te verbinden met mijn nas.

daar moet ik even meer tijd aan besteden. Hij gaf een fout bij de smb verbinding met het ip adres.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @Raymonddeniet

 

Dit zou aan de instellingen van VLC kunnen liggen. Het is wel beter om Kodi te gebruiken via een NAS echter. 

Op je NAS moet je de mappen waar je media staat, de rechten geven om gezien en geindexeerd te worden door je TV. Daar heb je het IP adres van de TV voor nodig. 

 

Genoeg handleidingen als je googled hoe je Kodi met een Synology laat samenwerken hoor! 

profile.country.NL.title
Raymonddeniet
Ontdekker

Dank jullie we zo ver.

Kodi werkt nu prima, maar er is mij gisteravond wat opgevallen.

 

het probleem is niet alleen met vlc player, maar ook met Kodi en het viel mij gisteravond op dat het ook via de ziggo next box gebeurt. Met name met praatprogramma’s.

 

Ik krijg een vermoeden dat er een instelling op mijn tv of soundbar niet goed is.

Hebben jullie een tip/aanwijzing waar ik het beste eerst kan kijken?

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Het probleem bij Kodi is ook dat dialogen via de surround speakers loopt?

Heb je TV met goede HDMI kabel via ARC aangesloten van TV naar soundbar?

Probeer eens een herstart van de TV, hou de Aan/Uitknop op de afstandsbediening ingedrukt totdat menu op scherm verschijnt, kies dan Opnieuw opstarten.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Raymonddeniet
Ontdekker

Ja klopt. Dat is daar ook.

Heb op de tv wat andere instellingen gedaan en ga straks weer wat testen.

Moet het nog onder de knie krijgen. Maar ziet er wel erg mooi uit en speelt alles.

Ik zal je tip van herstarten tv gelijk meenemen.

 

De tv is inderdaad via ARC aangesloten op de ARC van de soundbar 

Tags (4)
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Bij Kodi kun je ook bij de Instellingen van Standaard op Expert zetten en dan bij geluid op Passthrough.

En bij de TV instellingen o.a. Geluidsmodus Dolby Audio, Digitale Audio uitgang en Dolby Digital Plus-uitvoer.

https://helpguide.sony.net/tv/haep1/v1/nl/01-03-09_02.html


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Raymonddeniet
Ontdekker

Het heeft even geduurd. Heb alle instellingen in Kodi doorlopen.

Had pasthrough aangezet tijdens het filmkijken en toen werkte het nog niet lekker.

 

Verder gezocht en bij het hoofdmenu de instellingen bekeken. Pasthrough daar aangezet met de bijbehorende andere opties.

Nu lijkt alles goed te werken. Geluid komt nu vol door en geen dialogen meer door de surround. Ook aantal speakers nu kunnen kiezen (5.1).

 

Ook tv kijken. De next box was kennelijk gereset en moest daar weer op surround zetten ipv 2.0. Ook daar zit het nu goed.

 

Nogmaals dank voor het wijzen op Kodi. Mooie app. Nu nog ff kijken of de afstandsbediening app lekker werkt.

 

Bedankt voor jullie tips.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@Raymonddeniet  Fijn te lezen dat het is opgelost!

Kun je nu lekker gaan genieten met mooi geluid.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________