annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-55AG9 geluid van tv gelijktijdig met geluid versterker

profile.country.NL.title
Patrick050775
Ontdekker

KD-55AG9 geluid van tv gelijktijdig met geluid versterker

Weet iemand hoe ik de instellingen van de tv kan veranderen wanneer ik het geluid van de TV aan wil zetten maar ook gelijktijdig het geluid van de versterker. Dit heeft goed gewerkt maar na de update werkt het opeens niet meer. Ik kan nu of het geluid van de versterker nemen of alleen het geluid van de tv aanzetten. 

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
Noa_Sony
Lid

Hi Patrick,

Ik heb contact gehad met onze expert, hij biedt het volgende advies aan:

De TV dient bij een Bose systeem sowieso op TV speakers te blijven staan.

De optie Audio systeem werkt alleen maar bij de surround set met ARC en dat heeft de Bose niet.

Hij zou willen voorstellen om eerst deze setting weer even terug te zetten naar TV speakers en daarna de TV eens een soft reset te laten doen.

Dit doe je door de groene aan/uit knop op de remote zo’n 5 seconde ingedrukt te houden. Dan verschijnt er als het goed is een scherm met de optie opnieuw opstarten. Dit selecteren en dan zal de TV zijn besturingssysteem even opnieuw opstarten.

Als er dan nog geen geluid is dan zou je nog kunnen proberen om de Audio uitgang (bij de geluidsinstellingen) van Auto1 naar Auto2 of PCM over te schakelen. Hiermee kun je bepalen wat voor kwaliteit geluid er naar de Bose kan worden gestuurd. Kan zijn dat de Bose nu geluid krijgt aangeboden wat hij helemaal niet aan kan. Meestal is PCM de meest veilige optie.

Mocht dit nog niet werken, laat het dan weten dan zal ik met de expert dit nog verder voor je uitzoeken.

profile.country.NL.title
Patrick050775
Ontdekker

Hoi Noa 

Bedankt voor het navragen en het werkt idd.

Het geluid werkt idd nu wel. 

Speakers: tv-speaker

Digitale audio uitgang: staat standaard op PCM

Maar nu komt het, de volume van de digitale uitgang stond op uit als je die op maximaal zet dan wordt het geluid van de versterker weergegeven. Dit wordt nl alleen toegepast op PCM.

Vraag mij wel alleen af waarom het geluid kraakt wanneer ik een test maak om te horen hoe het geluid zich verhoud.  De tv is wel goed maar geluid van de versterker kraakt?

Tevens staat het dolby digitale audio op standaard maar kan ook op gecomprimeerd wat is het verschil daarin? En wat is trouwens HE-AAC dynamisch bereik deze staat op standaard maar kan ook op gecomprimeerd gezet worden.

Wat is trouwens doorvoermodus? Auto geeft hij signalen door als DTS naar de versterker?

Mvrgr Patrick

profile.country.NL.title
Noa_Sony
Lid

Hi Patrick,

Over het gekraak van het geluid. Het komt waarschijnlijk omdat het volume van de digitale uitgang te hard staat en dat kan de bose set niet aan. Die wordt dan overstuurd.

Bij de gecomprimeerde instellingen zal het verschil tussen het hardste en het zachtste signaal worden verkleind. Hierdoor wordt de geluidskwaliteit wat minder en heb je alleen nodig als hij op de standaard instelling geen geluid zou geven.

Over de doorvoermodus: Dat is helemaal afhankelijk wat er op de TV wordt weergegeven. Het kan Dolby Atmos, DTS, DTS-X,  Master audio en nog veel meer formaten zijn. Maar over het algemeen geldt dit alleen maar in combinatie met een soundbar of Surround set die via EARC wordt aangesloten.

Hopelijk beantwoord dit al je vragen!

Groetjes, Noa