annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ondertiteling bij KD-43XH8196

OPGELOST
profile.country.NL.title
KLAAS2616
Ontdekker

ondertiteling bij KD-43XH8196

Elke keer als ik de tv gebruik, komt automatisch ondertiteling bij de NPO zenders. ik wil echter altijd de ondertiteling uit. Ik heb dit in het menu bij “instellingen” aangegeven, maar elke keer als ik overschakel van npo-zender komt toch steeds de automatisch de ondertiteling en die zet ik dan weer elke keer uit met de speciale toets op de ab. Kan iemand aangeven hoe ik dat uit moet zetten? Bvd. 

22 ANTWOORDEN 22
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@KLAAS2616  schreef:

Ik heb de Ziggo app op mijn iPad en kan vandaar streamen naar de TV, ook de commerciele zenders. Bedoel je dat? Op mijn vorige Philips TV kon dat niet, alleen NPO zenders. Kan ik dan ook gemiste uitzendingen van de commerciele zenders zien?

 

 - Met de Ziggo Go TV is het streamen/casten niet meer nodig.

 

 

@KLAAS2616  schreef:

Ik kan geen exacte beschrijving vinden van de Android-versie (waar vind ik dat?). 

 

 - Onder de (Rode) knop Google Play, dan zoeken op Ziggo Go TV 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
KLAAS2616
Ontdekker

Ik heb geen Ziggo internet maar zit op het KPN- netwerk. De Ziggo app wordt vlgs mij alleen aangeboden via het Ziggo-netwerk.

Je oplossing om de Android-versie op te zoeken werkt dus niet bij mij.

profile.country.NL.title
KLAAS2616
Ontdekker

Bekijk ook de suggestie van pa3eia. Die heeft mij geholpen.

Ik kan alleen kiezen uit hardhorend en ondertiteling. Er zit geen “slechthorend” selectie op.

profile.country.NL.title
bruinsmm
Lid

Ik zeg het verkeerd. Via de knop kan ik kiezen tussen nederlands en nederlands (hardhorend). Bij toegangelijkheid staat het ingesteld op hardhorend. Toch kiest de tv automatisch de ondertiteling op nederlands ipv nederlands (hardhorend). Dat is duidelijk een bug. Vind je niet ?

profile.country.NL.title
KLAAS2616
Ontdekker

Ik heb nog even gekeken hoe ik bij de ondertiteling kom, achtereenvolgend via:

instellingen>apparaatvoorkeuren>toegankelijkheid>instelling ondertiteling>uitzending>ondertiteling. Daar zit de instelling:

-uit

-basis

-hardhorend (hulpmiddelen worden bij de ondertiteling ingegeven)

als ik dit dus volg, dan heb je hier “hardhorend” aangezet en moet je vervolgens op je afst. bediening met de knop... (= ondertitelknop) de verdere keuzes maken.

Ik heb dus bij instelling  “uit” gekozen, en dan blijft meestal de ondertiteling weg. Maar zonet zette ik de tv aan en zie toch opeens weer ondertiteling verschijnen (?). Je heb inderdaad gelijk  dat dit een fout in de software is.

profile.country.NL.title
bruinsmm
Lid

Ik heb deze fout aangekaart bij Sony. Als ik meer weet, dan zal ik het melden op de forum.

profile.country.NL.title
KLAAS2616
Ontdekker

Thans begint het probleem “ondertiteling” weer opnieuw te spelen. Bij iedere kanaalomschakeling komt automatisch de ondertiteling . Heb dit reeds uitgezet via Instellingen, TV kijken, Voorkeuren (Kanalen), ondertiteling uit. En toch komt weer steeds de ondertiteling terug bij elke kanaalwisseling.

profile.country.NL.title
KLAAS2616
Ontdekker

Helaas is na de laatste update (?) de ondertiteling nu continu in beeld onafhankelijk welke zender dan ook. Bij iedere kanaalwisseling komt nu automatisch ondertiteling in beeld. Moet ik dus iedere keer weer uitzetten. Via instelling zet ik de ondertiteling op 2 manieren uit. 1x via de instellingen, tv kijken, voorkeuren en ondertiteling “uit”. Zie ook mijn vorige post’s. Kijk rechtstreeks via kabel Ziggo. Ieder keer als ik naar een ander kanaal ga, brandt kortstondig een rood “lampje” in het beeld en daarna komt de ondertiteling in beeld.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dat rode blokje in beeld geeft aan dat er een Hbb signaal op deze zender toegankelijk is, via de rode toets van de afstandsbediening is de Hbb toepassing bereikbaar. Dit is uit te schakelen in Interactieve toepassing.

 

Is er al een "Powerreset" (groene toets ingedrukt houden) uitgevoerd?

Al eens een fabrieksreset uitgevoerd?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
KLAAS2616
Ontdekker

Bedankt voor je suggesties. Heb direct de rode knop op de ab geprobeerd. Het beeld verdwijnt, het lijkt dat een soor reset wordt uitgevoerd en het beeld komt terug zonder ondertiteling. Prima, maar bij het overschakelen naar een andere zender komt weer vrolijk de ondertiteling in beeld. (Bij instellingen etc. staat ondertiteling steeds op “uit”). Toen de groene (uit)knop op de ab een paar seconden ingedrukt houden. Inderdaad schakelt de tv af alsof de spanning even van het toestel is afgehaald. Daarna weer de tv aangezet via de groene toets op de ab, vervolgens komt het beeld weer op met ondertiteling!

Het enigste wat dus overblijft van je suggesties is fabrieksreset (?). Dat ga ik morgen proberen, hopelijk helpt dat.