Join now - be part of our community!

Satellit problem

profile.country.SE.title
Storakorno
Explorer

Satellit problem

I have bought a Sony bravia 8507 and I have a problem with the satellit channels. 

I have three different transporents on a satellitdish. Our 0,8 east with Cmore, that one is no problem the tv is finding the channels and are uncoding them fine but either hotbird or Astra is working, the tv cant find the channels, why?

 

Its something wrong, My old tv a five year old Samsung had no problem finding all channels. 

Please anyone help a poor begging bad english writing man from Gothenburg. :slight_smile:

3 REPLIES 3
staryuu
Community Team

Hejsan,

 

Det är svårt att säga vad som orsakar ditt problem med kanalerna. Det finns en guide för hur man ställer i flera satelliter med Sonys tvs, men tyvärr inte tillgänglig på svenska: 

http://www.sony.co.uk/support/en/article/69211

 

Vad du annars kan göra är att kontakta kundtjänst för ytterligare support.

Hoppas att det löser sig!

 

profile.country.SE.title
Storakorno
Explorer

Nu ringde jag kundsupporten till Sony och dom har inte någon som helst support på varken Astra eller Hotbird satelliten, och med det menade dom rakt ut att vill jag lösa det måste jag lösa det själv (han var jätte trevlig så inget ont i den killen som jag pratade med). Att den bara väljer Thor trodde han berodde på att jag har valt svenska som språk, skulle jag välja tyska som inställning på tv:n ja då är väl chansen stor att den fungerar på astra men inte thor men tyska språket njae.

Jag skall pröva den guiden du tipsade om men jag får be om mer hjälp på forumet det måste finnas fler med samma problem, sedan är det faktiskt riktigt dåligt att dom inte kunde hjälpa mig, jag vill inte bli av med dessa kanaler.

profile.country.SE.title
Storakorno
Explorer

Nu löste jag problemet och det var lite jobb bakom men det gick.

Det hade mycket riktigt med Disecq att göra och man fick inte välja automatisk utan man skulle välja mellan A-D (förmodligen för att jag hade fyra huvuden). Jag började med allmän tv och astra, sedan hittade jag en av bokstäverna (minns ej vilken) som gjorde att jag fick signal) och då tog den ner Astra kanalerna.

 

Efter det gick jag in på den andra (inte allmän utan generell eller vad den heter) och valde Thor och hittade rätt bokstav) och sökte upp kanalerna och sedan fungerade det.

 

Efter det fick jag lägga mycket tid på att få Astra kanalerna i rätt ordning men det är det värt. Och oj vad mycket mer dom kan göra på tv:n via våra färgade knappar, bla att de har Mediaplayer direkt på kanalen som du kan trycka på (ZDF och ARD) och så kan du se progam du har missat. Det finns även en UHD kanal som iofs mer är som en slinga som går runt varje kvart men bildmässigt är det jättebra bild.

 

Tack för tipset du gav mig det gav mig uppslaget som gjorde att jag kom in på rätt spår.