annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony breng eens goede updates uit.

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

Sony breng eens goede updates uit.

Ik heb sinds de laatste nieuwe update. dat de tv weer regelmatig weer opnieuw opstart als ik tv aanzet dat het beeld dan vast loopt en dan de tv crasht en opnieuw opstart. dit maal light het niet aan soundbar die staat via optische kabel. ik heb alles al gedaan zoal de bekende power reset. en normale reset via het menu. maar het blijft zich regel matig voor doen. wordt er nou wel een beetje gek van. waarom bied Sony niet de mogelijkheden aan om terug te kunnen naar android 7. mijn volgende tv wordt zeker geen Sony meer als ze niet met een oplossing komen. het gaat om update v.6.7140 die er op staat. en met android 7 had ik deze problemen niet !!! 

123 ANTWOORDEN 123
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

En voor de rest niks op de HDMI of USB-poorten aangesloten?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@pa3eia 

ik zal per vraag andwoort proberen te geven.

* welke apparaten gebruik je (merk en type) en hoe zijn deze aangesloten. 

- .PS4 hdmi naar tv poort 3 (ARC)

- ziggo next box hdmi tv poort 1

- nintendo switch hdmi tv poort 4

- Nvidia Shield tv hdmi poort 2

- nu op dit moment mijn Sonos Beam via optiche kabel naar tv.om dat ik eigenlijk alle poorten nodig heb

 

* heb je al andere HDMI kabels geprobeerd. En zo ja welke (type)

zijn allemaal 2.1 hdmi kabels 

 

* ook al eens geprobeerd op andere HDMI poort (zo ja welke)

ik heb alle apparaten al een op een andere poort geprobeerd zonder effect.

 

* Arc settings al eens op alle apparaten aan en uit gezet. En apparaat opnieuw opgestart en aan gezet?

factory restet uigevoerd en zelfs erna opnieuw opgestart ook zonder resultaa

 

* software allemaal up to date op alle apparaten

ja. ik controleer elke week mijn apparaten op updates

 

ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb neergezet.

alvast bedankt voor je antwoord

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Sony kan mijns inziens beter afstappen van Android TV

Of desgewenst een TV uitbrengen zonder Android naast de Android uitvoering.

Ikzelf gebruik de externe Nvidia Shield TV voor de App functies omdat ook mijn TV uit 2016 regelmatig vastloopt als ik de ingebouwde Apps van de TV zelf gebruik. Ik zou het jammer vinden om uit noodzaak over te moeten stappen naar een ander merk omdat ik het beeldscherm op zich prima vindt.

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@broekhua ik gebruik zelf ook het android gedeelte niet van de Sony tv zelf. Ben ook erg blij met mijn nvidia shield tv. Maar ik vind het gewoon slecht dat Sony dit soort problemen niet oplost. Ik wou dat er juist een mogelijkheid was dat ik de tv bijvoorbeeld terug kon zetten naar android 7 toen alles nog gewoon zonder problemen werkte. Mij hoor je ook zeker niet klagen over het scherm. Maar de software is gewoon niet goed. Zo werkt bijvoorbeeld ook de arc port niet goed meer als ik mijn sonos beam wil aan sluiten. Ik denk dat mijn volgende tv waarschijnlijk geen Sony meer wordt. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@broekhua Android TV werkt perfect, staat namelijk ook op je Shield, dus daar kan het niet aan liggen.

Het zal eerder dan aan de software voor de TV zelf liggen, maar hier daarover klagen heeft geen zin, dan moet je toch contact opnemen met Sony zelf, want hier lezen ze het niet.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@HereIsTom 

Als je de verschillende forum items lees dan zul je tot de conclusie komen dat er wel degelijk contacten zijn opgenomen met Sony support.

Echter het resultaat hierover is beperkt.

Men snapt het niet, weet het niet of komt met adviezen die nergens op slaan.

Het probleem is volgens mij de extra Android schil die steeds moet worden aangepast aan het type TV met zijn diverse mogelijkheden.

Onder de Android schil zit het operatingsysteem van de TV zelf bedienbaar met een eigen Sony schil.

Ik ben daar eens onterecht in gekomen na een stap terug uit het Android menu. Ook hier was het mogelijk de TV instellingen te maken die ook in de Android schil mogelijk waren.

Ik denk dat fouten bij het ompoorten van een eventuele nieuwe Android versie naar een Sony TV type onbewust zorgt voor extra bugs in het systeem.

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ja ik snap het, het blijft lastig. Maar denk dat de enige manier is blijven klagen bij Sony, als iedereen dat doet zullen ze toch een keer iets moeten doen.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@HereIsTom @broekhua ik heb zelf al tig keer met Sony klanten service gehad. maar je krijgt eigenlijk geen oplossing. van die vragen die we al zelf weten bijvoorbeeld terug zetten naar fabriek instellingen zo. maar dit heb ik al vaak genoeg gedaan. ik heb bijvoorbeeld wel via adb debug bloadware verwijdert. https://www.reddit.com/r/bravia/comments/8v2s6i/guide_how_to_use_android_debugging_to_disable_apps/ via deze link heb ik dat gevonden. ik wou dat er bijvoorbeeld een downgrade mogelijk was naar android 7 toen het allemaal zonder problemen werkte. wat ik ook raar vind ik dat je via belgie bijvoorbeeld wel je netwerkt tijd kunt instellen en als je tv volledig op nederlands staat kan dat bijvoorbeeld niet kan toch niet zo moeilijk zijn voor Sony om dit in orde te brengen. ook ik heb gelukkig een nvidia shield daar kan het tenminste wel gewoon normaal op draaien

Ik heb trouwens het model kd49-xg8196. 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Rico112 

Allemaal heel herkenbaar.

Wat betreft de Belgie uitvoering heb ik begrepen dat de tijdaanpassing een onderdeel is van de Ziggo certificering voor Nederland die deze optie zou verbieden.