Deel jouw ervaring!
Mijn tv is Oled A8. Maar ook goede vriendin van mij heeft er ook last van, ook van sony Led, type weet ik niet meer maar ook dezelfde software als ik het heb.
Soms als ik de tv aanzet zie ik geen tv (tv kanaal (tv knop)) beeld meer staan. Stekker van TV even uitgehaald en daarna weer in. Dan werkt ie prima, zonder probleem.
Na een tijdje heb ik het ontdekt wanneer ik deze probleem heb. Als ik naar Netflix kijk en daarna hem goed afsluit door optie 'afsluiten' van Netflix te klikken dan tv uitgezet. De volgende dag doet de tv prima.
Maar als ik Disney of Videoland kijk en daar kan ik de optie afsluiten niet vinden maar gewoon de knop back back terug naar homepagina. En de tv uitzet en de volgende dag de tv weer aanzet dan zie ik geen tv beeld (tv kanaal) meer... Vermoedelijk heeft het te maken het gebrek van optie 'afsluiten' bij Videoland en Disney. Videoland en Disney zijn nog steeds "aan" bij het uitzetten van tv.
Kan er hier iets aan gedaan worden zodat ik niet telkens de stekker uithaal.
De applicatie's kunnen ook gestopt worden in Instellingen - Apps - Desbetreffende applicatie - gedwongen stoppen.
Tip: voer minimaal 1x per week een "Powerreset" (Groene knop) uit i.p.v. de stekker eruit.
suc6 ermee,
73's
Nadat ik Videoland of disney heb gekeken moet ik dan telkens naar applicatie gaan om desbetreffende app noodgedwongen te stoppen? Dit heeft toch geen zin in om telkens te doen. Ze moeten ervoor zorgen dat er een optie afsluiten aanwezig is bij Disney en Videoland. Dan is het opgelost.
Ik moet de stekker wel eruit doen want anders kan ik geen tv kanaal zien? Als ik klaar ben met tv dan zet ik hem natuurlijk altijd uit met een groene knop.
@Craain schreef:
Ik moet de stekker wel eruit doen want anders kan ik geen tv kanaal zien? Als ik klaar ben met tv dan zet ik hem natuurlijk altijd uit met een groene knop.
Met de "Powerreset" is het niet nodig om de stekker eruit te halen.
Sony is niet verantwoordelijk voor de applicatie maar de bouwer ervan, deze heeft de mogelijkheid uitschakelen (nog) niet er ingebouwd.
73's
Oke top en heb geprobeerd inderdaad een betere optie dan stekker uithalen.
Laten we maar hopen dat er snel een optie afsluiten bij Disney en Videoland aanwezig zijn.