anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Jasna plama w centralnym punkcie

paula.ha-----
Początkujący

Jasna plama w centralnym punkcie

Szczęśliwą posiadaczką Sony A500 jestem od 4 dni, zdjęć zrobionych zostało już ponad 1000, a ja dopiero dziś zauważyłam jasną plamę w centralnym punkcie wyświetlacza. Zauważona ona została zapewne dopiero teraz, ponieważ cały czas używałam wizjera i skupiałam się bardziej na ostrości zdjęć, niż na jakimś jasnym punkcie. Ujrzałam go dopiero w trybie Live View.
Jestem laikiem w tym temacie i nie zdziwię się wcale, jeśli owa jasna plamka będzie po prostu punktem centralnym, jednak dla świętego spokoju wolę zapytać znawców :)
Dodam, iż na zdjęciach plamy nie ma; pojawia się ona tylko w trakcie robienia zdjęć.

9 ODPOW. 9
oldguest
Początkujący

Zrób zdjęcie w trybie LV jakiejś ciemnej powierzchni, jeśli zarówno w trybie LV jak i później w trybie przeglądania zdjęć widać jasny punkt - to masz bad pixel'a na wyświetlaczu LCD. Z tego co pamiętam (poszukaj na forum) - wada taka nie podlega naprawie gwarancyjnej 😕
Jeśli masz świecący punkt tylko w momencie kadrowania w trybie LV - to masz uszkodzoną matrycę LV - to już podlega naprawie gwarancyjnej.

W obydwóch przypadkach jeśli od zakupu aparatu nie minęło 14 dni to próbuj go wymienić w sklepie gdzie dokonałaś zakupu.

paula.ha-----
Początkujący

Zrobiłam zdjęcia ciemnej powierzchni używając trybu LV. Jasną plamę widać podczas kadrowania, przy oglądaniu zdjęć już jej nie ma. Nie wiem jednak, czy może to być uszkodzona matryca LV, gdyż owa plama widoczna jest również w wizjerze podczas kadrowania w trybie OVF.