Podziel się wrażeniami!
witam, jestem posiadaczem sony A200 z podstawowym obiektywem 3,5-5,6/18-70,który byl w zestawie. chcialbym dokupic obiektyw szerokokatny do fotografowania krajobrazów i nie wiem na jaki sie zdecydowac gdyz jestem poczatkujacym fotografem, moge wydac ok, 1000zl; z góry dziekuje
faber77 napisał(a):
witam, jestem posiadaczem sony A200 z podstawowym obiektywem 3,5-5,6/18-70,który byl w zestawie. chcialbym dokupic obiektyw szerokokatny do fotografowania krajobrazów i nie wiem na jaki sie zdecydowac gdyz jestem poczatkujacym fotografem, moge wydac ok, 1000zl; z góry dziekuje
Lajam napisał(a):
W sumie to nie wiem co Ci doradzić...
tompac napisał(a):
Lajam napisał(a):
W sumie to nie wiem co Ci doradzić...
Tamroida 17-35 czyli KonicaMinolta MAF 17-35/2.8-4
17mm po przeliczeniu to kąt widzenia 25,5mm dla FF, do krajobrazu powinien starczyć, ongis standardem na dole zakresu było 28mm
mówiac szczerze nie orientowalem sie w cenach, gdyz jestem zielony w tym temacie...dopiero od niedawna startuje;) myslalem o obiektywie szerokokatnym sony SAL-20F28, tylko nie wiem jaka bedzie róznica w kacie widzenia pomiedzy moim 18-70 a wyzej wymienionym?? dzieki i pozdrawiam
faber77 napisał(a):
mówiac szczerze nie orientowalem sie w cenach, gdyz jestem zielony w tym temacie...dopiero od niedawna startuje;) myslalem o obiektywie szerokokatnym sony SAL-20F28, tylko nie wiem jaka bedzie róznica w kacie widzenia pomiedzy moim 18-70 a wyzej wymienionym?? dzieki i pozdrawiam
Lajam napisał(a):
faber77 napisał(a):
myslalem o obiektywie szerokokatnym sony SAL-20F28, tylko nie wiem jaka bedzie róznica w kacie widzenia pomiedzy moim 18-70 a wyzej wymienionym?? dzieki i pozdrawiam
Tyle, że 18-70 jest jednak "szerszy" od SAL 20/2.8
Na 18mm kąt widzenia wynosi 27mm dla FF
Na 20mm kąt widzenia wynosi 30 mm dla FF