annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Plotselinge ruis HT-ZF9

profile.country.NL.title
m_meer
Ontdekker

Plotselinge ruis HT-ZF9

Hoi allen,

sinds een week gebeurt het dat de soundbar plotseling en met complete willekeur ineens heel hard gaat ruisen. Je schrikt je rot als je gewoon op de bank of aan tafel zit. Zodra je de soundbar uitschakelt en weer opnieuw inschakelt heb je weer normaal geluid.

De soundbar is aangesloten aan onze nieuwe tv (Samsung QE65Q82R) met de door Sony meegeleverde optische kabel (en een HDMI om in het menu te kunnen komen). Alle kabels zitten goed en ook in de instellingen heb ik Connection de voorkeur gegeven i.p.v. Sound Quality omdat we ook de achterspeakers hebben.

Hebben jullie dit ook al eens ervaren of enig idee wat ik kan doen?

Tags (3)
5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Doet dit probleem alleen voor als het ingangs vanaf de nieuwe TV komt, of ook in de andere modes van de de ZF9?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
m_meer
Ontdekker

Hoi pa3eia,

thanks voor je reply. Het gebeurt eigenlijk alleen als de soundbar op TV staat. Met TuneIn streamen via Google Cast is het nog niet gebeurd.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kan het niet aan de bron (TV-toestel) liggen dat de audio stream wordt onderbroken of hapert?

Waarom een HDMI-verbinding en een optisch verbinding, als het TV-toestel goed is geconfigureerd is de HDMI (ARC)-verbinding voldoende.

suc6 ermee,
73's

profile.country.NL.title
m_meer
Ontdekker

Dat zou kunnen, maar je ziet verder in de video geen haperingen. De soundbar gaat plotseling constant ruisen (op Vol. 20 bijvoorbeeld), terwijl het video signaal gewoon door blijft gaan. En zodra je de soundbar uit- en inschakelt, heb je weer normaal geluid.

Ik heb de soundbar overigens optisch en op een normale HDMI aansluiting (voor soundbar settings) op de tv aangesloten. Ik had eerder ook eens de soundbar op de ARC-aansluiting van mijn TV aangesloten, en de Ziggo Mediabox vervolgens op HDMI1 van de soundbar. Alleen daar gebeurde dus telkens als ik de TV en Mediabox inschakelde, ik gelijk beeld kreeg van de Mediabox. Na een aantal seconden kickt waarschijnlijk dan ook ARC in en wordt vervolgens het HOME-menu van de soundbar wordt getoond. Dan moet ik weer met de remote van de soundbar HDMI1 selecteren om daar beeld (en geluid) te krijgen.

Als je toevallig weet hoe dat omzeild kan worden, ben ik misschien ook al geholpen 😃

Thanks voor het meedenken!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Blijkbaar treden HDMI probleem op.

Misschien een ideeetje: de mediabox (???) verbinden d.m.v. de optische kael verbinden met de ZF9, eventueel zonder de HDMI verbinding tussen het TV-toestel en de ZF9.

suc6 ermee,
73's