Deel jouw ervaring!
Ik heb een al wat oudere soundbar die uitsluitend is voorzien van een ARC-HDMI en een gewone HDMI. Deze heb ik geprobeerd aan te sluiten op een Sony TV KDL-22EX310 die helaas niet beschikt over een ARC HDMI (wel dig audio out via coaxial) ik heb beide op de TV aanwezige HDMI poorten geprobeerd.
Het lijkt te werken de soundbar wordt herkend, de TV meldt netjes dat een ext speaker systeem is aangesloten. Echter er komt geen geluid uit de Soundbar, omdat het ARC circuit ontbreekt? Ik weet zeker dat de HDMI cable en de soundbar 100% OK zijn want de combinatie werkt perfect op mijn andere Bravia die wel over een ARC HDMI beschikt.....
vraag: kan ik de soundbar of tv ergens aanpassen?
Heeft niks met ARC te maken, het heeft te maken dat de HDMI alleen maar een ingang is en geen (audio) uitgang.
De B460 is geen soundbar, het is een TV standaard met ingebouwde speaker toch?
73's
Hallo Pa3,
De SU-B460S mag je zien als een TV standaard met ingebouwde speakers, maar hij is wel degelijk voorzien van een ingebouwde audioamplifier en een hoeveelheid digitale logic die wordt aangestuurd door een tweetal HDMI interfaces waarvan 1 is voorzien van de met HDMI 1.4 geintroduceerde ARC, het zgn Audio Return Channel.
Mijn probleem is nu dat een Sony LCD TV KDL-22EX310 uitsluitend is voorzien van een tweetal HDMI ingangen die kennelijk ARC niet ondersteunen. De TV heeft wel is waar ook nog een DIG-Audio TOS out en een Cinch Audio Out, maar die passen weer niet in de SU-B460S.
vraag blijft is er een oplossing mogelijk? Ik kan aardig overweg met soldeerbout en oscilloscope....