Deel jouw ervaring!
Heb sinds kort een Google HOME. Hiermee kan ik dus nu ook audio streamen naar Chromecast enabled speakers. Dus ook deze STR-DN1060. Helaas gebeurd er nu iets vreemds. Het geluid komt uit 6 van de 8 speakers die zijn aangesloten in de 7.1 stand. DUs behalve de subwoofer en de front speaker, komt het uit de rest dus wel. EN vooral de achter speakers staan het hardst. Nu zou je denken dat je dit eenvoudig kan aanpassen door op de AFD of MOVIE knop te drukken (net als dat je dit wel bij Spotify Connect, etc) kan doen. Maar dan krijg je in het displan "NOT.USE".
Waarom is dit disabled? Is dit een bug!!!!! En zo ja, kan die dan ASAP opgelost worden!!!!!
Ook is het volume nivo t.o.v. alle andere bronnen 2 maal zo hard. DUs als de CHROMECAST in eens inschakeld, dan knallen je speakers er bijna uit. Kan dit nivo ook aangepast worden?
Tevens zou ik graag via de GOOGLE HOME de versterker dus aan en uit kunnen zetten. Met een gewone CHROMECAST (VIDEO) lukt dit prima. De Android TV (heel vreemd) ondersteund dit (nog) niet, maar Google verteld dit ook heel netjes. Maar voor de versterker had ik wel verwacht dat het wel zou kunnen. Via de app van SONY is dit wel mogelijk. Dus als jullie toch de bug moeten oplossen die hier voor genoemd is, kan dit dan ook direct meegenomen worden?
Beste kd55x9005c,
Bedankt voor je feedback en jouw ondervindingen.
Ik hoop dat iemand op het forum je hierover meer duidelijkheid kan geven.
Je kunt ook contact opnemen met ons technische support team: https://services.sony.nl/supportmvc/nl/Contact/Email
Met vriendelijke groet,
Amal
Hoi @kd55x9005c,
Dit model versterker heb ik ook. En er is zeer recentelijk een update uitgekomen die muziek via chromecast afspelen verbeterd. Heb je deze geinstalleerd?
Zelf heb ik dan helaas geen Google Home. Want dat is specifiek waar deze issues optreden?
Hi,
Ja, die update heb ik ook gehad. Dus wat dat betreft helemaal bij. Het maakt niet uit welke bron je gebruikt. Je kan ook gewoon de RADIO538 app gebruiken en dan die via CHROMECAST AUDIO laten afspelen. Ook dan pakt hij bij mij alle speakers die er zijn (minus de centre en de sub). Ik heb zelfs het idee dat het door deze laatste update komt. Ik ben maanden geleden bezig geweest met toen een SONY speaker met ingebouwde chromecast. En ook toen heb ik de audio laten lopen via de chromecast. Kan met niet herinneren dat het toen ook zo rot klonk.
Is er al iemand die dit zelfde probleem kan naspelen?
Als ik een Google home apparaat had, kan ik het nabootsen.
Moet eerlijk toegeven dat ik er weinig behoefte aan heb dusver.
Zoals ik al had geschreven, is het niet alleen met een GOOGLE HOME geval. Iedere app die Chromecast ondersteund geeft hetzelfde resultaat. Dus vanaf een android telefoon (misschien ook wel apple) b.v. RADIO538 app en dan kiezen voor de CHROMECAST in je AMP.
Echter, ik lees net in de firmware omschrijving van 28-jan-2018 precies het probleem wat ik nu heb.
Kortom, dit zit dus op een hele creatieve plaats weggewerkt. Had gewoon onderdeel van de normale keuze van AFD, etc horen te zijn. Zit nu op het werk, maar zal vanavond dit alsnog eens proberen. Want zoals ik al had aangegeven, in vorige versies van de firmware werkte het wel normaal.
Inmiddels die setting gevonden zoals hieronder beschreven. Maar……
Het ontgaat mij volledig waarom in deze versie van de Chromecast dit is toegevoegd. Je kan inderdaad nu alleen nog gebruik maken van de 2 voor speakers of als je hem op multi zet, van alleen de voor en achter speakers. De centre en Sub werken niet. Moest even diep nadenken, maar ineens wist ik het weer. Ik heb met de vorige versie en gebruikmakend van de “MIX CLOUD” app toen mijn SUBWOWER afgesteld. Oftewel, de vorige versie ging gewoon om met de standaard settings van de versterker. Wat er nu fout gaat is het volgende:
Als je de versterker net hebt gekocht, dan sluit je al je speakers er op aan en vervolgens gebruik je die bijgeleverde microfoon om de indeale verdeling van het geluid op die bewuste plaats te krijgen. Werkt perfect. Hierdoor werden mijn achter speakers een stuk zachter gezet. Alle inputs op de versterker maken dan ook gebruik van deze afstelling. De nieuwe CHROMECAST versie zit op zo’n vreemde plek in de menu struktuur en blokkeerd dus ook het gebruik van de AFD knop, dan als je nu de config op MULTI zet, dan gaan alle speakers op het 0 nivo gebruikt worden. Vandaar dat in mijn geval de achter speakers nu veel luider zijn dan de voorspeakers. De speakers worden door de chromecast nu rechtstreeks aangestuurd en alle nivo en EQ settings worden genegeerd. Het klinkt hierdoor erg vreemd, omdat de kwaliteit van de achtspeakers alleen maar bedoelt zijn voor effecten bij films en wat extra ruimte te geven aan muziek. Als ik dan ook de SPOTIFY app gebruik dan kan ik hierin zowel voor SPOTIFY CONNECT (SC) als CHROMECAST kiezen. Hierdoor kan ik met 1 nummer eenvoudig switchen tussen deze 2 verschillende manieren van weergeven. Met SC klinkt het dan ook heel natuurlijk en komt het geluid uit inderdaad alle speakers. Ook de centre en sub. Switch je over naar de Chromecast, dan klinkt het dus bagger.
Kortom, waarom is in deze nieuwe versie van de Chromecast nieuwe manier van aansturen ingebouwd? Is het mogelijk de oude versie weer terug te zetten voor de STR-DN1060? Want die nieuwe is echt niet bruikbaar. Of pas de nieuwe zo aan dat deze weer net als de vorige versie normaal met de speaker instellingen omgaat.
Zijn inmiddels al weer de nodige weken verder. Inmiddels heeft SONY bevestigt dat mijn constateringen kloppen. Maar of en wanneer er een oplossing komt, is nog maar de vraag.
Het is wel echt superspecifiek. Weet niet of het zo makkelijk is om te verhelpen.