annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

WH-1000XM3 Bluetooth Transmitter probleem

profile.country.NL.title
ShaneSnips
Ontdekker

WH-1000XM3 Bluetooth Transmitter probleem

Ik heb laatst een WH-1000XM3 aangeschaft om draadloos tv en pc geluid te hebben. Nu heb ik ook een Bluetooth transmitter gekocht aangezien dit niet in mijn tv noch pc zit ingebouwd. Zodra ik de headphones connect hoor ik enorm zoemend geluid. Als ik mijn headphones connect met mijn telefoons of tablet heb ik geen probleem en doet de audio het prima.

Ik heb nu twee bluetooth transmitters getest, de BoomBoom 55 en de Taotronics ba014 en bij beide heb ik hetzelfde resultaat. Hierdoor denk ik niet dat het aan de transmitters, maar aan de headphones ligt.

Is mijn product defect of is dit op te lossen?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

Dit ligt waarschijnlijk niet aan de headphone, maar aan de connectie of instellingen op de pc. In deze artikelen worden soortgelijke problemen besproken, inclusief eventuele oplossingen:

https://superuser.com/questions/724018/bad-sound-through-bluetooth-headphones

https://appletoolbox.com/bluetooth-headphones-sound-issues-macbook-fix/

Hopelijk staat de oplossing die jij nodig hebt hierbij! :slight_smile:

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
ShaneSnips
Ontdekker

Bedankt voor je antwoord, maar ik denk je een ander probleem voor ogen hebt. Zodra ik mijn headphones via een bluetooth transmitter connect hoor ik vanaf het moment dat ze geconnect zijn een naar zoemend en krakend geluid. Dit is ook het geval wanneer ik geen geluid afspeel. Het is dus al een probleem voordat er audio afgespeeld wordt. Het probleem heb ik als de transmitter aan mijn pc, maar ook aan mijn tv (waar ik de headphones voornamelijk voor gekocht heb). De links die je stuurde zijn gericht op pc/laptops, maar hoe zou dit moeten bij mijn tv? Ik heb trouwens een Sony Bravia 55XD8505, mocht dit wat uitmaken.

Hoor graag of er nog iets mogelijk is, want anders ga ik namelijk opzoek naar andere headphones.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@ShaneSnips 

Misschien een andere invalshoek, als je de WH-1000XM3 via kabel aansluit is het geluid prima begrijp ik...dus waarom zou je dan twijfelen aan de koptelefoon.

Even een vraag; hoe groot is de afstand tussen je BT transmitter en je koptelefoon....niet alle transmitters halen de "standaard 10 meter " van BT.

tevens zit er zelfs bij BT toch wel enige verschillen in protocollen. Als je dit googled schrik je van de resultaten!

Mijn advies is de koptelefoon te proberen met een laptop/telefoon met ingebouwde BT, instellen via de bijhorende app van de WX-1000XM3 en als de verbinding en geluid dan goed is lijkt het probleem bij de transmitters te liggen...

succes en grt,

Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
ShaneSnips
Ontdekker

@Sigiphoto 

Zowel via de kabel als mijn telefoon(s) werken prima, de reden dat ik dus twijfel aan de headphones is dat het probleem zich allen voordoet als ik een transmitter gebruik. Heb meerdere transmitters geprobeerd en had exact hetzelfde probleem. 

Als ik de transmitter aan mijn pc koppel zit ik er nog geen meter vanaf en aan mijn tv is het ongeveer 4-5 meter. Maar als ik naast mijn tv ga zitten op nog geen meter afstand heb ik het probleem ook, dus aan de afstand kan het niet liggen.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@ShaneSnips 

Dank voor je snelle reactie, zelf zou ik de BT transmitters verdenken....juist omdat je bij verbinding met telefoon en kabel geen problemen ervaart. Het BT protocol (Nederlandse vinding overigens) is ooit bedoeld als standaard, maar helaas is het dat niet meer. Vaak kunnen ingebouwde BT oplossingen met meerdere protocollen omgaan, van transmitters weet ik dat niet.

ter info, de 1000XM3 is kortgeleden nog door de consumentenbond uitgeroepen tot beste keus (zie post ) en die testen meestal vrij uitgebreid.

grt, Sigi

naschrift; verbind je de koptelefoon met behulp van de bijhorende app?

mijn foto's op; 500px en