annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

externe harde schijf(2.5) aansluiten op hdr-cx130e

profile.country.nl_NL.title
anthonie1
Bezoeker

externe harde schijf(2.5) aansluiten op hdr-cx130e

geachte forum leden

kan iemand mij vertellen of het mogelijk is een externe harde schijf(2.5)zonder voeding aangesloten kan worden op mijn handycam hdr-cx130e?

ik ga op vakantie en heb  eigenlijk geen zin mijn laptop mee te nemen ,maar ik wil wel films maken welke ik dan evt op deze 2.5  externe  schijf wil op slaan.

ik weet dat ik dan de handycam aan de voeding moet leggen en dat ik een kabeltje nodig heb,zoals in het boekje is omschreven,maar ik kan nergens terugvinden dat het mogelijk is met een externe harde schijf zonder eigen voeding,met een eigen voeding is wel weergegeven.wie kan hier uitsluitsel over geven?

ik hoor het graag!

greetz

anthonie

Message was edited by: -Tycho-

Persoonlijke gegevens verwijderd

Message was edited by: -Tycho-

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Wij maken circa 4 uur film in een vakantie van 2 weken (en mijn vrouw filmt veel).

Als ik 3 SD's van 16GB meeneemt kan ik 3 x 1:30= 4 uur en 30 minuten opnemen.

Een 16GB class 4 SD wordt voor circa € 16,- aangeboden.

In het kader van "veiligheid van bewaren" vind ik dat beter dan een harde schijf mee op vakantie.

profile.country.nl_NL.title
Eppiedutch
Bezoeker

Heb zelf sinds kort de HDR-CX200, en kan met het (helaas behoorlijk exotische en prijzige) Sony kabeltje VMC-UAM1 probleemloos de gemaakte filmpjes en foto's kopieren naar een USB-harddisk (2,5" zonder eigen voeding).

Dit was voor mij ook een grote pre om de camera aan te schaffen, omdat ik hiermee dus zonder gebruik te hoeven maken van een (grote en zware) laptop beelden kan veiligstellen.

Ook later weer bekijken van de gekopieerde beelden op de harddisk gaat prima.

Succes!

profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Er zitten nogal wat nadelen aan onderweg copieren:

  • Als je onderweg gaat copieren naar een USB harddisk, kan je niet controleren of het goed is overgezet.
  • Een harddisk is gevoeliger voor stoten, vallen enz. dan een memory kaartje.
  • Een harddisk meenemen is zwaarder.
  • Een paar memory kaartjes zijn in prijs vergelijkbaar met een disc
  • Als er iets kapot gaat onderweg dan liever één van de memory kaartjes als de harddisc.

Kortom: ik zie niet zoveel voordeel in een USB harddisk voor onderweg.