annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

MXF files

profile.country.NL.title
sabena747
Nieuw

MXF files

Hoi,

Ik heb een PXW-Z150 en het opgenomen materiaal zit in een MXF file.

Om die reden heb ik dan Magix Video Pro X16 aangekocht omdat in de specificaties staat dat Pro X16 MXF files kan importeren.

Nu heb ik één film kunnen doen zonder problemen maar de volgende film die ik wil monteren krijg ik een pop up dat ik een AVC-intra codec moet aanschaffen.

Ik snap niet dat als Sony werkt met MXF files dat ik een AVC intra codec moet aanschaffen, dat dan ook nog van een concurrent is.

Graag een verduidelijking mbt MXF files en AVC-intra codec.

PS: blijkbaar is Sony Vegas software de basis voor Magix video producten daar Magix de licentie heeft afgekocht.

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
pvanroijen
Lid

Volgens het forum van Magix heb je die AVC codec nodig om met MXF te kunnen werken.

"Quote van het forum:

Om met de MXF bestanden te kunnen werken hebt u in Pro X16 de AVC intra codec nodig. U kunt deze aanschaffen voor, ik dacht, voor de prijs van € 59,99. Na betaling kunt deze wel op de tijdlijn van Pro X16 zetten maar niet als MXF bestanden exporteren. Zie: XAVC bestanden

De enige oplossing voor u is, om te gaan filmen in een ander filmmodus bv. Mp4. U kunt de gemaakte opnames wel met Handbrake (gratis) converteren naar een Mp4 format. 

Einde quote"

zie voor meer info deze link

https://www.magix.info/nl/forum/avc-intra-codec--1345726/

Hier staat ook een tip, als laatste onderaan deze pagina, om eventueel het video_pro_x.ini bestand te verwijderen

Handbrake is een goed programma, je kan ook kijken naar Sony's Catalyst Browse (Browse is gratis de rest niet) om te converteren.

= = = = = = = = = = = =
Sony A99MII en A7R5.
Fan van vintage M42, Minolta MF en AF lenzen, Sony Pro lid