annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony handycam HDR-HC5E firewire windows 7

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
hansdroog
Bezoeker

Sony handycam HDR-HC5E firewire windows 7

Al een paar weken  maanden ben ik bezig om op mijn windows 7 - 64-bit pc de firewire/poort/kaart/kabel in combinatie met mijn Sony handycam HDR-HC5E aan de praat te krijgen en tot op heden niet gelukt. (firewire wordt door windows wel herkend, maar de camera dus niet!)

Deze pc speciaal gekocht omdat die sneller is en dus de video eenvoudiger/sneller te bewerken e.d. is.

Alle soorten drivers voor de firewirepoort geprobeerd en niets lukt, het moet toch niet zo zijn dat ik eerst mijn bestanden van de handycam op een XP- machine moet zetten om vervolgens alles weer over te zetten op mijn andere pc? (of zijn er misschien nog andere IEEE1394 drivers te vinden die wel werken?)

En ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn die dit probleem hebben.

Is hier nu geen oplossing voor en laat Sony/Microsoft/HP het er gewoon bij zitten?

Message was edited by: hansdroog

Message was edited by: hansdroog

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.nl_NL.title
hansdroog
Bezoeker

Hoi,

als ik het goed begrijp heb je een laptop met win7 en eentje met Vista?

Persoonlijk heb ik nog nooit een laptop gebruikt voor video, maar als die snel genoeg is zal het geen probleem zijn denk ik.

Met Vista en XP heb ik zelf trouwens nooit het probleem gehad, alleen met Win7.

Misschien moet je net als ik alles punt voor punt afstrepen wat er fout zou kunnen zijn.

Eerst eens alles aansluiten bij iemand die een goed werkende firewire aansluiting heeft zodat je zeker weet dat het niet aan de kabel of aan de camera kan liggen.

Als ik mijn camera via USB aansluit gaat het ook wel goed, maar dat is alleen voor het overzetten van foto's.

Wat ik nog wel moet vermelden is dat mijn onboard firewire het nog steeds niet doet, maar de pci-kaart die ik extra geplaatst heb wel.

Heb je alle hierboven aangegeven oplossingen ook al geprobeerd?

Andere mogelijkheden heb ik ook niet voor je.