annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Welke software wordt aangeraden voor bewerking

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Mandy1977
Bezoeker

Welke software wordt aangeraden voor bewerking

Ik wil graag mijn video's bewerken, knippen, plakken, effecten e.d.

Welk programma is een aanrader en waarom?

Ik heb een HDR-CX116.

groetjes

Mandy

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw
5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Beste Mandy,

Je kunt verschillende programma's gebruiken.

Op deze link staat dat:

http://support.sony-europe.com/tutorials/dime/editing_sw/ed_sw.aspx?site=odw_nl_NL&m=HDR-CX116E

voor de Picture Motion Browser:

http://support.sony-europe.com/dime/downloads/downloads.aspx?site=odw_nl_NL&f=PMB_V5502&m=HDR-CX116E

of voor de PMB VAIO kunt u dat ook gebruiken:

http://www.sony-mea.com/support/download/419659/sectionfirst?subpage=agreement

Ik hoop dat u vind wat u zoekt hierboven

Groet Ghost

profile.country.NL.title
paulhin
Ontdekker

Mandy,

Zelf werk ik jaren met Apple MAC waarop standaard imovie software voorgeinstalleerd is.

Het is eenvoudig in gebruik voor montage, titels, muziek en tegenwoordig zelfs trailers.

Succes,

Paul

profile.country.nl_NL.title
comolen66
Bezoeker

Hoi Mandy,

Ikzelf gebruik Pinnacle om mijn films te monteren, dit vind ik een gebruiksvriendelijk programma

Je moet er niet al te snel mee werken. Als je een oude computer hebt, anders gaat  wel langzaam.

Dus beter is een computer met een i5 processor.

Gr. Cor

profile.country.nl_NL.title
GerardFa
Bezoeker

Hallo,

Ik lees dat je Pinnacle gebruikt. Dat doe ik ook al jaren en wat gebruiksgemak en mogelijkheden voldoet het.

Mijn nieuwe camera is de Sony HDR-CX740VE

Met de laatste versie van Pinnacle 15 heb ik echter een probleem.

De panorama's  maar ook titels verlopen schokkend.

Ik heb al van alles gebprobeerd. Hoe gaat het bij jou?

Tevens andere vraag. Je kunt je camera instellen op meerdere beeldkwaliteiten.

Ik zie de mogelijkheid van 1920x1080/50i of 50p.

Wat is het verschil?

Gr. Gerard

profile.country.nl_NL.title
Templar_NL
Bezoeker

GerardFa wrote:

Tevens andere vraag. Je kunt je camera instellen op meerdere beeldkwaliteiten.

Ik zie de mogelijkheid van 1920x1080/50i of 50p.

Wat is het verschil?

Gr. Gerard

Hallo Mandy (en Gerard kom ik ook op terug),

Voor de wensen die jij aangeeft voor montage kan een standaard programma voldoende zijn. Deze zijn eenvoudig te gebruiken en in de meeste gevallen al op de pc/Mac geinstalleerd. Een programma als Windows Movie Maker bv (indien niet bij Win.7 geinstalleerd kan je deze gratis van de Microsoft website downloaden). Standaard op Mac staat idd iMovies geinstalleerd en is een prima oplossing. Verder is er meer gevorderde software te verkrijgen met meer mogelijkheden en (semi)professionele effecten en overgangen zoals Avid Studio, Adobe Premiere(Elements/Pro), Sony Vegas(Pro), Final Cut Pro(Mac), Pinnacle(14/15) en Magix Video Deluxe(Plus/HD). Dit zijn zo'n beetje de populairste programma's op het moment. Over het algemeen zijn deze softwarepakketten geschikt voor de meeste filmformats, MAAR...let op als je met 50i of 50p gaat filmen! Niet elk softwarepakket gaat hier even makkelijk mee om. Hier dien je rekening mee te houden vóór je gaat filmen met dit format. Meer info over het gebruik van dit format en welke software er het best mee omgaat lees je hier op deze pagina.

Zo kom ik bij Gerard en over jouw vraag het volgende; 1920x1080 is de resolutie in full HD en 50i of 50p zegt iets over de opbouw van je filmbestanden. i = interlaced (met halve beelden per seconden opgenomen) en p = progressive (met hele beelden per seconde opgenomen). Het heeft allebei zijn voor en nadelen. Ook jouw raad ik aan hetzelfde artikel te lezen, gezien dit onderwerp daar aan gewijd is. Veel succes.