annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

zwart beeld bij bewerken van filmpjes (codecs?)

profile.country.nl_NL.title
bestwel
Bezoeker

zwart beeld bij bewerken van filmpjes (codecs?)

Hallo

Ik ben in het bezit van een Sony DCR-SX33E  camera.  Nu heb ik een heleboel filmpjes gemaakt en op mijn harde schijf van de PC gezet, en hiervan wil ik een leuke DVD van wil maken. Van sommige filmpjes wil ik alles de leukste gedeeltes hebben dus ik wil ze inkorten.

De filmpjes (met de extensie .MPG) staan op mijn harde schijf en spelen prima af als ik erop dubbelklik.

Echter als ik een bewerkingsprogramma erop loslaat (ik heb zowel Camtasia Studio geprobeerd, als Nero Vision) en ik importeer een filmpje in dat programma heb ik wel het geluid van het filmpje maar het beeld blijft zwart. Dit fenomeen speelt zich alleen af bij filmpjes die ik met de Sony camera heb gemaakt, andere filmpjes werken prima.

Ook heb ik het CDtje (picture motion browser)  wat bij de camera geleverd werd geprobeerd te installeren,  in de hoop dat daar ook een bewerkingsprogramma bij zou zitten, maar halverwege het installatieproces krijg ik telkens een melding dat er al iets geinstalleerd wordt (ik zou niet weten wat) en dat de insttallatie afgebroken wordt.

Het lijkt erop dat ik bepaalde codecs mis of zoiets...... Ik heb al geprobeerd om de codecs opnieuw te installeren op min PC maar zonder resultaat.

Wie herkent dit probleem en kan me op weg helpen ? Als het ertoe doet : ik heb Windows XP Pro SP3.

Alvast dank.

Tags (2)
0 ANTWOORDEN 0