annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

Hai,

Overal op de wereld,waar het product al gelanceerd is  duiken problemen op met de nieuwe PRS-T1 e-reader van Sony waar ik er 2 van heb besteld.

Zie als voorbeeld,maar zeker niet gelimiteerd tot:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=152853

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153031

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153469

Het gaat dan met name over de firmware versie 1.0.00.09010

De readers crashen iedere keer,en ik zie met angst en beven mijn nieuwe sony's tegemoed.

Ik heb nog 2 modellen van het 650 type en twijfel eigenlijk of ik mijn bestelling niet moet annuleren.

Gaat de Nederlandse Sony met dezelfde firmware van start,komt er een update,want anders vind ik het risico erg groot.

Dit is geen kwaadwillende post,wel een hele ongeruste.

Met vriendelijke groet,

Nick.

120 ANTWOORDEN 120
profile.country.nl_NL.title
jethea
Bezoeker

Ben ik nog even, ik heb letterlijk het onderstaande uitgevoerd. Inplaats van downloaden naar een tijdelijke map, heb ik hem op mijn bureaublad geplaatst en vandaaruit op mijn reader gezet.

De software-update kan 6 tot 8 minuten duren.

Om te voorkomen dat andere programma's een nadelige invloed hebben op de installatie, slaat u al uw werk op en sluit u alle toepassingen af. De taakbalk mag geen toepassingen meer bevatten voordat u verder gaat.

Het is sterk aanbevolen dat u deze instructies afdrukt, zodat u ze tijdens de installatie kunt raadplegen.

Om te voorkomen dat andere programma's een nadelige invloed hebben op de installatie, slaat u al uw werk op en sluit u alle toepassingen af. De taakbalk mag geen toepassingen meer bevatten voordat u verder gaat.

Gelieve nogmaals na te kijken of u model PRS-T1 hebt alvorens met de download te beginnen.

Download het bestand PRS-T1_Updater_1.0.04.12210.exe naar een tijdelijke of een download-map (noteer deze map als referentie).

Controleer of het bestand correct en zonder schade is gedownload: Klik met de rechtermuisknop op het bestand, klik vervolgens in het menu op Eigenschappen . Klik op de tag digitale handtekening en controleer of de naam van de ondertekenaar Sony Corporation is.

Sluit de Reader via de bijgeleverde USB-kabel aan op de computer.

Wacht tot het scherm USB connected (USB verbonden) op de Reader verschijnt, en tik dan op Data Transfer Mode (gegevensoverdrachtmodus) .

Als de Reader for PC-software wordt gestart, sluit u Reader for PC voordat u verder gaat.

Ga naar de map waar het bestand gedownload is en dubbelkik op PRS-T1_Updater_1.0.04.12210.exe om de installatie te starten.

Waarschuwing: Schakel de Reader tijdens de update niet uit.

Volg de instructies op uw scherm om de installatie te voltooien.

Opmerking: De Reader zal tijdens het updateproces automatisch herstarten.

Wanneer de software-update voltooid is, verschijnt de melding Update complete (update voltooid)

Klik op X om het updateprogramma te sluiten

Nadat de Reader opnieuw gestart is en een melding toont dat de update voltooid is, is de installatie van de Reader update klaar.

Instructies voor een alternatieve installatiemethode:

Klik in de Reader for PC-software op de menu-opdracht Help .

Klik in het menu Help op Check for Updates (updates zoeken) .

Klik op OK om de update te downloaden.

Controleer of de firmware-update geslaagd is:

Druk op de knop Home van de Reader.

Tik in het scherm Home op > en vervolgens op Instellingen .

Selecteer About (Over) in het menu Instellingen en tik op Apparaatgegevens .

Controleer op het scherm Apparaatgegevens of de firmware-versie 1.0.04.12210 is.

Opmerking: Als de softwareversie niet 1.0.04.12210 is, moet u de update opnieuw downloaden en uitvoeren.

Problemen oplossen

profile.country.NL.title
tonno99
Ontdekker

Beste Jethea,

Na wat problemen met mijn Prst1 heb ik als laatste redmiddel geprobeerd de vorige firmware te installeren.

Nu blijft hij echter hangen in het opstartvenster met de balk van "opening book".

Diverse malen geprobeerd om via een reset de reader weer aan de praat te krijgen, zonder succes.

Heb je misschien nog een suggestie?

Mijn reader heeft het plm een half jaar zonder problemen goed gedaan maar ineens was de accu na een nacht op standby te staan leeg. Normaal absoluut uitschakelen ging alleen maar d.m.v. een extra dubbelklik op de aan/uit knop. Vandaar dat ik deze stap probeerde.

Vriendelijke groet,

Ton

profile.country.nl_NL.title
jethea
Bezoeker

Beste Tonno99,

Je kunt het beste de reader terug zetten in de Fabrieks instelling en als je dat gedaan hebt, Kun je de nieuwste firmware er weer opnieuw opzetten.

Maar Pas Op, dit moet wel met een volle accu gedaan worden. Dus eerst moet de reader aan de lader tot hij vol is.

Dan ga je de stappen die ik hieronder beschrijf volgen.

Wees niet bang, het kan niet fout gaan en mocht het de eerste keer niet goed gaan, dan doe je het gewoon nog een keer.....Dit moet werken volgens mij, bij mij heeft het sowieso ook goed geholpen bij problemen.

Succes:

1/ Zet de e-reader uit met de powerknop knop, onderaan het apparaat en houd de knop ingedrukt totdat op het apparaat  SHUTDOWN scherm verschijnt .

2/ In het Device Shutdown scherm drukt u op Ja .

3/ Druk nogmaals op de knop om de Reader weer in te schakelen .

4/ Terwijl het scherm zich opent …. Druk tegelijk op de Nextknop dat is de 2de knop van  links onder en op de Back knop, de 2de knop van rechts onder .

5/ Laat het Start scherm volledig opladen zodat het niet meer knippert in de linker bovenhoek, Terwijl je de Next en Back knoppen nog steeds in gedrukt hebt.

6/ Laat als de reader volledig opgestart is, alleen de Back knop los en vervolgens druk je hem weer in en laat hem opnieuw weer los en pas daarna, laat je de Next knop ook los die je al die tijd ingedrukt had gehouden.

7/ Nu wordt gevraagd “Wilt u terug naar de fabrieksinstelling” dan druk je op Ja .

8/ Druk nogmaals 3 seconden op de op de powerknop, kies ja om hem uit te zetten en de reader zal worden ingesteld naar de fabrieksinstelling .

Message was edited by: jethea

Message was edited by: jethea

Message was edited by: jethea

profile.country.NL.title
tonno99
Ontdekker

Beste Jethea,

Helaas, mijn scherm is helemaal bevroren en op welk knopje ik ook druk, er gebeurt helemaal niets.

Dit is sinds ik de oude versie geprobeerd heb te installeren. De reader schakelde zich daarvoor al niet meer normaal uit. Voor het volledig uitschakelen moest 2 maal op de aan/uit knop gedrukt worden.

Na de update of eigenlijk de downgrade schakelde de reader niet uit zich zelf uit en bleef hangen. Na 2 maal op het aan uit knopje geklikt te hebben, startte hij weer op maar bleef hangen in het scherm met een volgelopen balk van "opening book".  een aantal maal gereset, dan startte hij weer op maar bleef toch weer in dat scherm hangen.

Het lijkt me dat de downgrade helaas niet helemaal geslaagd is.

vriendelijke groet,

Ton

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Je kan ook niet zo maar downgraden met een normale set, je hebt een resque set nodig.

Na de resque set moet je wel alles echt opnieuw installeren dus maak een backup van je boeken.

Resque set Vind je hier: http://projects.mobileread.com/reader/users/porkupan/PRST1/flash_packages/restore-set-1.0.03.11140.z...

Rescue Set 1.0.03.11140

Of: Rescue Set 1.0.04.12210

profile.country.nl_NL.title
jethea
Bezoeker

Beste Tonno, als je hem niet terug kunt zetten in de fabrieksstad, weet ik ookniet hoe ik je kan helpen....

Ik denk dat je misschien nog wat hebt aan Nick zijn methode, anders moet je hem even naar de verkoper brengen of sturen, om hem na te laten kijken?

Volgens mij, valt dit gewoon onder de garantie, want de reden, datje hem wilde downgraden, was sowieso, omdat hij het niet goed deed voor je dit ging doen.

Dat in 1 nacht leeg lopen klopt ook helemaal niet en ook dat moeten dubbel klikken om hem uit te krijgen niet. Ik zou hem gewoon terug brengen.

Dan heb je straks ook weer een reader terug zonder ergernissen toch?

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Hallo Ton.

Ik ben geen Sony medewerker dus ik hou de posts niet bij als er een nieuwe resqueset verschijnt.

Het probleem dat nu ontstaan is,is dat er door het voortijdig uitschakelen een onvolledige software op de machine staat,vermoedelijk is de bootloader dus nu ook weg.

Wat nu nog helpt is de inhoud van de resque set op een mini sd kaartje te zetten en dan te rebooten.

Factory reset doen dus.

Resque set op een micro sd kaart.

Alle data zal gewist worden. Voer alleen een hard reset uit indien bovenstaande stappen het probleem niet oplossen. U dient ook de reader opnieuw te autoriseren in Adobe Digital Editions of de Sony Library Software.  

1)    Zet de reader volledig uit (aan/uit knop 3 seconden indrukken en bevestigen).  

2)    Zet de reader aan en zodra “opening book” in het scherm verschijnt drukt u de knoppen “Volgende bladzijde” en “Terug” in (knoppen 2 en 4).  

3)    Deze knoppen ingedrukt houden totdat het Home scherm verschijnt en ook het “laden” teken in de linker bovenhoek verdwijnt.  

4)    Laat nu de “Terug” knop los (knop 4) en druk hem weer in en laat hem weer los.  

5)    Laat nu ook de knop “Volgende bladzijde” (knop 2) los.  

6)    Op het scherm verschijnt de vraag of u de “Factory Initialize” wilt uitvoeren. Bevestig dit. De reader zal terug naar de fabrieksinstellingen gaan en opnieuw opstarten.  

Omdat de recovery set op de SD kaart is gezet hoeft de reader dus niet zichtbaar te zijn of te worden aangesloten op de pc.

Aangezien de recoveryset niet gevonden wordt op de reader,zal de reader automatisch op de micro SD kaart gaan zoeken en van daaraf laden.

Succes.

profile.country.NL.title
tonno99
Ontdekker

Ik denk dat ik begrijp waar het mis is gegaan.

Ik had de laatste firmware actief.

Ik kreeg ineens wat problemen waaronder het niet meer kunnen uitschakelen zonder een extra zetje te geven met de aan uit knop. In eerste instantie wilde ik de laatste firmware opnieuw installeren maar dat ging natuurlijk niet want die versies waren gelijk. Toen zag ik je url met de resqueset van een 15 oktober 2011 j.l. en heb die gebruikt. nu zie ik dat er voor versie 1.0.0.4.12210 ook een resqueset is, maar ik heb die voor 1.0.0.3.11140 gebruikt.

Helaas kan ik er verder niets mee want het scherm blijft bevroren in de "opening book" stand en als ik de reader op de pc aansluit wordt de reader niet gezien dus ik kan helaas niets flashen. Het lampje bij de aan/uit knop flikkerde continu rood/geel. Inmiddels is die gedoofd. Als ik de resetknop indruk, flitst het lampje even op en daarna gaat die weer uit.

Ik twijfel er over om de reader te openen en de accu even te ontkoppelen maar ik denk dat dat niet zonder beschadigen lukt dus ik wacht daar nog zo lang mogelijk mee.

Helaas ik zit nog steeds met een vastgelopen reader, heb je misschien nog een suggestie? Ik verwacht niet dat ik onder garantie kan claimen..

Vriendelijke groet,

Ton

(knip) ik had je laatste reactie niet gezien.. ik zat nog op de vorige pagina.

In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik denk zelf dat Sony hier geen garantie op geeft.

Het flashen is altijd voor eigen risico en ik heb al eerdere reacties van Sony-klanten gelezen dat Sony er niet echt uitspringt als het gaat om serviceverlening. Het klopt wat je zegt de reden voor de ondernomen acties was omdat het apparaat niet goed functioneerde maar ja ik wil toch weer snel m'n boeken lezen dus ik wil op korte termijn toch maar een andere kopen. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit wat voor één. Ik heb altijd veel plezier gehad aan mijn Sony maar ik twijfel nog een beetje.

Nogmaals bedank voor het meedenken.

Vriendelijke groet,

Ton

Message was edited by: tonno99

profile.country.NL.title
tonno99
Ontdekker

Hallo Nick,

Bedankt voor je reactie, ik loop achter met het lezen van de topics.

Ik had dit bij wijze van brainwave al geprobeerd maar er gebeurde niets.

Ik ga het nogmaals proberen alleen nu met een leeg micro SD kaartje.

Ik hou je op de hoogte

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Het kan soms ook zijn dat je niet moet unzippen,het is te lang geleden, probeer eerst de ge-unzipte in de root van een sd kaartje te zetten,werkt dat niet plaats dan de zip.