annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

beeldlijnen

profile.country.NL.title
Painter53
Lid

beeldlijnen

In verband met de (mogelijke) aanschaf van een FE 70-200 f 2/8 GM (SEL70200GM.SYX) wil ik graag nog wetetn hoeveel beeldlijnen per mm dit objectief heeft.

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Je kunt altijd even contact opnemen met Sony hierover, zie: Sony ondersteuning 

profile.country.NL.title
Painter53
Lid

THNX. Ik dacht dat zij daarvoor niet waten...beetje onhandig van mij.

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Waarom zijn lijnparen voor je zo belangrijk. Neem aan dat je dit bedoeld? Combinatie Objectief / Sensor

 

MTF’s (Modulation Transfer Function) meten we in lijnparen per mm, al wordt die waarde dan weer gekoppeld aan een contrastwaarde. De wortel van het aantal megapixels is daarom een betere maat voor de scherpte van de sensor. Relatieve megapixels geven echter de beste indicatie voor de haalbare scherpte in de praktijk. 

 

Websites als Lensrentals , ephotozine etc vindt je vaak testen en MTF charts van diverse objectieven.....

https://www.lensrentals.com/blog/2017/01/an-update-and-comparison-of-the-sony-fe-70-200mm-f2-8-gm-os...

https://www.ephotozine.com/article/sony-fe-70-200mm-f-2-8-g-master-oss-review-30557

 

Mijn moto van afgelopen jaren: “van MTF charts maak ik geen foto’s”. Heb me er jaren op blind gestaard, maar ben er inmiddels achter leen of huur het objectief ga ermee aan de slag en bekijk of het voor je zelf werkt. Dit is hoe ik het tegenwoordig doe. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Painter53
Lid

Nou...Ik vraag dit namens een vriend. Hij heeft een Sony a7II, met een Sony 24 mm objectief...maar is erg (paranoia) bang om via internet contact op te nemen met Sony. Nou vooruit dan, voor deze keer. Hij wil een 70-200 GM of een 70-300 G aanschaffen. Wat het nut is om het aantal lijnenparen te weten heeft hij mij ook nog steeds niet duidelijk kunnen maken. Ik zou ook gewoon zo'n objectief lenen/huren zij ik...maar dat wil hij niet. Vandaar mijn vraag. Ik zal hem de links opsturen ( dat accepteert hij dan weer wel) en dan ben ik er klaar mee. Wel hartelijk dank voor jou support.

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Net vanochtend mijn SEL70300G binnengekregen en meteen op mijn A7R2 geklikt.

Vanochtend maar eerst een filmpje gemaakt in de tuin van rondzoemende bijen etc. over verschillende bloemen, de autofocus werkt 10keer beter dan met de SAL.

Wow, wat een verbetering ten opzicht van mijn SAL70300G (1) in combi met de LAEA4. Echt een wereld van verbetering in autofocus, scherpte en what ever. Blij dat ik de stap heb gezet.

De foto hieronder is de jpg, zo uit de camera, beetje uitgeknipt en vervolgens naar 50% verkleind, omdat ik 'm anders niet kan uploaden.20200522-17020-A7Rii Adobe crop verkleind .jpg

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
Tags (1)