annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony SAL 70-200mm F/2.8 G SSM op een A6000: AF werkt niet

profile.country.BE.title
MYC234
Ontdekker

Sony SAL 70-200mm F/2.8 G SSM op een A6000: AF werkt niet

Ik heb een Sony SAL 70-200mm F/2.8 G SSM aangekocht.

Maar omdat ik een SONY A6000 heb, daarna ook de adapter LA-EA3 gekocht.

Fantastische lens, maar …als ik de AF op de lens instel blijft het maar over en weer scherpstellen als ik de ontspanknop ingeduwd houd. Geen mogelijkheid om een foto te nemen (zelfs niet met mooi omlijnde, stilstaande voorwerpen op afstand!). Alleen met MF lukt het wel en dan heb ik prachtige foto’s. Maar ik heb de lens speciaal gekocht voor bewegende beelden. 
Moet ik ergens iets instellen op mijn camera, of ligt het aan de adapter? Misschien beter de LA-EA4 gekocht?
Graag jullie advies, alvast bedankt.

 

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Bedankt voor je bericht. Waarschijnlijk hebben de experts hier wel wat goede tips voor! Mocht je daarna nog steeds met vragen zitten, zal ik het intern nog even voor je navragen.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@MYC234 

 

Op welke stand staat je AF op de camera ingesteld? Ik heb zelf geen A6000 en ook geen LA-EA3, maar een collega van me gebruikt de 70-200 SSM met adapter op een A7serie en die werkt het beste met AF ingesteld op Phase Detectie .

 

Grt, Sigi

 

p.s. laat even weten of dit de oplossing is.

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
MYC234
Ontdekker

Dag Sigi,

Ik zal dat vanavond eens uittesten, maar ik had ergens gelezen dat  Phase Detectie alleen voor DSLR-camera's zijn. 

Alvast bedankt,

Mei-Yee

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Hi Mei Yee @MYC234 

 

is het nog gelukt? Ook Brian Smith (toch wel iemand op Sony camera gebied) stelt dat je het beste gebruik kunt maken van phase detectie met de LA-EA3

.Schermafbeelding 2019-10-22 om 23.25.53.png

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
MYC234
Ontdekker

Dag Sigi,

Nee niet gelukt, hebt zelf iemand anders laten uitproberen die meer weet van SONY camera's dan ik.

Volegns mij heeft A6000 geen phase detectie zoals de A7.

Maar het was toch wel interessant om het uit te zoeken. Ik ga maar voor de native SEL 70-200. Als ik de AE4 adapter zou uitproberen (moet ik dan nog aankopen) dan kan het ook nog foutlopen.

Toch heel erg bedankt,

groetjes

Mei-Yee