anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

A350, Sigma DC 18-200, F58AM + STO-FEN HV 58

nis2009
Początkujący

A350, Sigma DC 18-200, F58AM + STO-FEN HV 58

Witam, jestem początkującym, na początek kupiłem taki zestaw:
Alfa 350, lampa błyskowa F58AM, obiektyw Sigma DC 18-200 oraz nakładka rozpraszająca STO-FEN HV 58
i tu mam dwa pytania:
gdy robię zdjęcia bez dyfuzora
1. Czy w aparacie ustawić błysk TTL czy ADI? bo w lampie jest tylko napisane TTL?

a gdy z dyfuzorem jak poprawnie ustawić aparat i lampę (ADI, TTL) ? czy lampa musi być ustawiona na manual, TTL, niby pisze, że przy trybie TTL nie trzeba robić korekcji błysku ale zdjęcia z nasadką wychodzą mniej oświetlone niż gdy robię bez, a może lepiej ustawić w aparacie korekcję błysku + coś tam

bardzo proszę o pomoc

7 ODPOW. 7
profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

ja zawsze dodaję korekcję +0,3/+0,7EV przy dyfuzorze lightphere, a stofen pożera więcej światła więc korekcja błysku +0,7 wskazana :thumbsup:
ADI - działa tylko wtedy, gdy założony jest obiektyw z ADI ;)

Początkujący

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem to w Alfie ustawić TTL oraz korekcja błysku +0.7, a w lampie TTL i nic więcej nie zmieniać. Natomiast bez dyfuzora to z tym obiektywem ustawić w Alfie TTL nie ADI?

profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

sam zobacz czy +0,7 korekcji błysku Ci pomoże, czy też potrzebować będziesz większą korekcję. W dobie cyfrowej technologii to nie problem sprawdzić we własnym zakresie ;)

Początkujący

Szanowny Panie ja zrobiłem próby z ADI, TTL +od 0.3 do 2.0 gdybym potrafił idealnie dostrzec różnice to nie pisałbym pytania na forum ale tak nie jest, bo nie widzę różnicy między ADI i TTL oraz od +0.3 do +1.0 - ale któreś ustawienie jest najlepsze i liczyłem, że ktoś je podpowie.