Podziel się wrażeniami!
Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie,
Na początek wypadało by kilka słów o sobie.
Przesiadkę na lustrzankę miałem kilka miesięcy temu.
Kupiłem 330 stke dlatego, że niestety nie dysponowałem ogromnym budżetem a chciałem coś więcej niż zwykły kompakt.
Obiektyw KITowy już mam obcykany i zaczęło mi czegoś brakować.
Jestem amatorem fotografii i mam świadomość wad i zalet sprzętu.
Pewnie zaczniecie mi doradzać coś kompletnie innego ale już się zdecydowałem na dokupienie 18-200mm.
Wynika to z tego iż nie chcę targać ze sobą kilku kolejnych obiektywów, sprzęt jest już wystarczająco nieporęczny.
Chciałem tylko od Was opinii na temat czy wybrać Sony, czy może jednak Sigmę. A może macie jeszcze jakiś pomysł?
Czy obiektyw typu 18-200 w zakresie ogniskowej 18-55 będzie wg. was lepszy od zestawu KIT?
Nie chciałbym pogarszać tej jakości którą mam a brakuje mi zooma.
Budżet ograniczony do 800 PLN. (chcę sprzęt koniecznie fabrycznie nowy)
Fotografuję to co większość amatorów, więc trochę portretów, krajobrazy, itp.
Na kolejne szkiełka przyjdzie jeszcze czas a na chwilę obecną potrzebuję odrobinki uniwersalności.
Pozdrawiam serdecznie i liczę na wasze opinię.
Dozbieraj 100zł i kup Sigma 70-300 DG APO, ja mam bez APO za 650zł i jestem zadowolony, jest miękki od 200, ale przy dobrym oświetleniu bardzo dobrze się sprawuje za te 650zł.
Kita bym zostawił, 18-55 to bardzo dobry kit i użyteczny zakres.
Najlepszym wyjściem jest po prostu zakup Sony 55-200 (może być w wersji z silnikiem lub bez - to to sama optyka)
Obiektyw jest mały, lekki, szybki i ostry. Zdecydowanie lepszy mechanicznie od wspomnianej Sigmy 70-300 APO.
Dzięki za odpowiedzi ale nie do końca o to mi chodziło.
Generalnie zabawa w przekładki odpada.
Chce mieć możliwość na jednym szkiełku zabawy 18-55 i do tego dorzucić większy zoom.
mam świadomość, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego ale jestem na tym etapie, że na chwilę obecną powinno mi to wystarczyć.