anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Zimowe zdjęcia

grace_sinatra
Początkujący

Zimowe zdjęcia

Używam od niedawna A200. Jestem amatorką. Kilka dni temu jak wiadomo spadł śnieg... i przez to jest fajny plener. Ale ja mam problem... Jaki program (lub ustawienia) w A200 polecacie jako najlepszy do fotografowania śniegu? Oraz przede wszystkim zdjęcia ludzi na tle śniegu... Jeśli ktoś ma radę dla mnie to proszę o dość łopatologiczne instrukcje :)

5 ODPOW. 5
profile.country.de_DE.title
Bambi-----
Początkujący

Ja rownież dołączam się do prośby o wskazówki w formie "łopatologicznej".

Paweł
witmann
Początkujący

Śnieg jest jasny, odbija dużo światła, więc prawdopodobnie światłomierz aparatu trochę zgłupieje od takiej ilości bieli i będzie nastawiał takie parametry, że niedoświetli zdjęcie. Na początek proponuję ustawić korektę ekspozycji (EV) na +1 do +1,5, co spowoduje rozjaśnienie zdjęcia.
Ambitniejsi mogą spróbować mierzyć ekspozycję światłomierzem punktowym. Celujemy punktem na śnieg i dodajemy korektę ekspozycji +2,5 EV. Dlaczego właśnie tak? Bo światłomierz jest skalibrowany na 18% szarości i domyślnie biel potraktuje jako właśnie 18% szarości. Rozjaśnienie o 2,5 EV da nam wtedy biel graniczącą z przepaleniem, ale przepaleniem nie będącą.

profile.country.PL.title
Lajam.
Expert

Używam od niedawna A200. Jestem amatorką. Kilka dni temu jak wiadomo spadł śnieg... i przez to jest fajny plener. Ale ja mam problem... Jaki program (lub ustawienia) w A200 polecacie jako najlepszy do fotografowania śniegu? Oraz przede wszystkim zdjęcia ludzi na tle śniegu... Jeśli ktoś ma radę dla mnie to proszę o dość łopatologiczne instrukcje :)


Najlepiej po prostu samemu spróbować ;)