Deel jouw ervaring!
Het lukt ons niet om een film te kijken via een usb-stick op de Sony bravia kdl40nx800fti.
Het gaat om een divx of .avi film.
Iemand tips hoe je dit kunt oplossen?
Groet
divx support moet je activeren (instructies in de tv, registratie via web uit te voeren)
alternatief is het op een pc naar mpeg om te zetten. Google op 'convert avi for bravia' en lees op forums welke software anderen daar voor aanbevelen.
de usb stick moet Fat32 geformateerd zijn, max bestandgrootte is 4Gb. lange films opknippen.
Zelf heb ik goede ervaring met het formateren naar exFAT. Je hebt dan geen problemen met de maximale bestandsgrootte van 4Gb .
Het wil echter wel eens voorkomen dat sommige Divx bestanden toch niet kunnen worden weergegeven. Waarschijnlijk zit er toch een andere vorm van codering in.
Maar over het algemeen werkt het prima.
ik heb hier ook het probleem met de kdl40hx750,in welk bestand ook de tv leest de usb stick niet.
niet in divx,avi en in mpeg ook niet
ga je hem streamen van de pc dan is het niet vloeiend,stotterend beeld
ik krijg het hier ook niet goed,heb een usb stick van 64 gb maar kan die niet formatteren naar fat 32 dus nu op exfat.
usb van een vriend met fat32 en een kinderfilm in avi geeft de tv alleen de titel maar geen film,en de gewone philips van hem leest het zo af,op tv en ook via home cinema.
is het misschien beter om het usb stick te laten afspelen via een blu ray speler of werkt dat ook niet bij sony
Via de BluRay speler is mogelijk. Zelf heb ik een BluRay van Sony en ook daar worden mijn films op herkend en afgespeelt net zoals op mijn EX720. Het voordeel is dat de films op de stick via de BluRay op alfabetische volgorde worden getoond wat rechtstreeks via de TV niet het geval is.