annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Bravia - 40ex600 + STR-DH510 + PS3 - werkt niet

profile.country.nl_NL.title
Jarno.Bierman
Bezoeker

Sony Bravia - 40ex600 + STR-DH510 + PS3 - werkt niet

Hallo,

Ik heb sinds gisteren mijn av-receiver geinstaleerd, maaar in de handleiding staat dat ik me ps3 via me BD kanaal moet aan sluiten.

Dit heb ik gedaan met HDMI en daarna via de TV out naar de tv op HDMI 1 kanaal.

Nu werkt de Bravia sync wel maar als ik me ps3 aanset en de receiver op BD set gebeurt er niks , ook niet als ik me tv naar HDMI kanaal set.

Nu moest ik al een optische kabel gebruiken om uberhaupt geluid van de TV naar de receiver te sturen, want dat werkt ook niet zoals ik de instellingen deed volgens de handleiding. en in de handleiding van de tv stond dat je een optische kabel moest gebruiken. Kortom de 40EX600 beschikt niet over ARC (audio return channel)

Maar hoe moet ik dit nu voor me kaar krijgen moet ik gewoon me ps3 op me tv aan sluiten met HDMI ?  maar dan betwijfel ik of de geluids kwalitie wel goedblijft omdat het dan eerst door de tv naar de receiver moet. dus naar mijn inziens geen optimaal surround ?.

Of is het een kwestie van instellingen veranderen in de PS3 ?

Heeft iemand deze opstelling ook of ervaring mee ?

Ik zou het graag zo werkend hebben zoals in de handleiding staat.

Alvast bedankt voor de hulp

Mvg Jarno

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.nl_NL.title
frankeedsges
Bezoeker

Hallo Jarno

Ik zat met het zelfde probleem voor het aansluiten van mijn PS3 geluid.

Volgens mij kun je alleen een goed surround geluid krijgen als je een surround audio versterker hebt met HDMI ingang en uitgang. De PS3 sluit je met de HDMI kabel aan op de versterker ingang. De uitgang gaat dan naar je tv. Dan is ook je geluid synchroon met het beeld. Kan wellicht betekenen dat je een nieuwe surround set moet kopen. Daar wil ik echter niet weer een paar honderd euro voor uitgeven, dus ik heb nog wat verder op internet gezocht. Er komt binnenkort een HDMI kabel op de markt die het surround 5.1 audio signaal uitsplitst van het HDMI signaal. De HDMI stekkers sluit je gewoon aan op de PS3 en de TV. Aan de kabel zit vervolgens ook een snoertje met RCA stekkers (van die tulp stekkers) Die kun je aan elke analoge (surround) versterker koppelen. Zo kun je toch van surround audio genieten zonder een nieuwe versterker te moeten kopen. Ik heb begrepen van de distributeur (fabacom.nl) dat de kabel rond de 39 euro gaat kosten. De leverancier is streacom.com

Groet,

Frank

profile.country.nl_NL.title
frankeedsges
Bezoeker

Nog even ter aanvulling. De HDMI kabel heet Audio Mix Cable.

Ik hoop dat je er wat mee kunt

Groet

Frank

profile.country.nl_NL.title
Jarno.Bierman
Bezoeker

Hallo,

Dat is handig. maaaar. RCA output vind ik persoonlijk erg ruk,

Ik heb nu me HDMI kabel vanaf de ps3 rechtstreeks naar de TV en dan met een optische kabel rechstreeks naar optische ingang van Sat/cat DVD.

Daarna selecteer je bij geluidsinstellingen in je PS3 menu outpout via optische kabel. en voor beeld via HDMI.

HDMI controle op je PS3 en alle HDMI instellingen wel aanzetten.

Ik heb nu gewoon DTS geluid als ik op de playstation speel maar ook gewoon als ik tv kijk 5.1 (net wat de uitzending is vaak Multi Stereo..

Ik heb me TV verbonden met hdmi kabel via de output vanaf de receiver en voor de audio aangezien ARC niet werkt met een KDL40-ex600 een optische kabel in gebruik.

Bravia sync werkt prim doe alles met 1 enkele afstand bediening. zelfs de ps3 aanzetten kan ik via me tv menu doen.

Als je nog vragen heb laat maar weten.

Heb van alles geprobeerd met deze set.

Ik heb alleen nog een storing in me beeld zitten af en toe. sinds ik me adapter voor ziggo erin heb zitten. of het nou aan de kabel of aan de adapter of kaart ligt dat weet ik niet. Of dat het aan ziggo zelf ligt.

Gr jarno

profile.country.nl_NL.title
siemen1985
Bezoeker

Jarno,

Ik wil hetzelfde doen zou je voor mij een tekening kunnen toevoegen van hoe je het hebt aangesloten en een foto van de instellingen. Ik denk namelijk dat ik hetzelfde heb maar werkt nog niet zoals ik hoop.

groet Simon

profile.country.nl_NL.title
Jarno.Bierman
Bezoeker

hallo simon

als volgt.

vanaf met tv - > receiver

met HDMI kabel naar tv out

met optische kabel naar tv optische

Vanaf de ps3

Met HDMI naar TV

Met Optische naar Sat/cad DVD op de optische aansluiting van de receiver.

En op zowel de tv - receiver en ps3 moet je de control voor HDMI aan zetten, dan pakt hij alles zelf op. en kan je met je AV receiver afstanbediening alles aan en uitzetten - Natuurlijk wel de PS3 controller bij de hand houden. Bij mij werkt alles nu prima.

Mvg Jarno