annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Blu-ray

profile.country.NL.title
Peter12345.
Ontdekker

Blu-ray

Ik heb al jaren Blu-ray's, maar de laatste twee jaar heb ik steeds mee Blu-ray's die niet meer afspelen en ik de melding krijg dat hij niet van het juiste formaat is .

Bijna allemaal  voelen ze aan de rand bobbelig aan en zijn allemaal Opera's op Decca 2x TDK 1x en Deutsche Grammophon 2X 

Omdat het allemaal dure exemplaren betreft ben ik heel bang voor de rest van mijn collectie .

 

Zelf heb ik het idee dat ze net als de laserdisk corroderen, deze heb ik destijds allemaal weggedaan.

Heb inmiddels een 4K speler en zou het heel jammer vinden als dit bewaarheid wordt.

Weet iemand hier meer van , voorlopig koop ik minimaal,  4K heb ik nog niet ,en toen ik de speler kocht stond bij Sony nog op de side dat je Bohemian Rapsodie cadeau kreeg maar die bleek over te zijn. Dus doe ik het even met mijn cd, sacd, dvd en blu-ray's die ik heb.

Tags (1)
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Noa_Sony
Lid

Hi Peter,

 

Welkom op het Sony forum!

 

Ik ga het even intern voor je na vragen, misschien hebben onze experts in de tussentijd een oplossing voor je!

 

Met vriendelijke groet,

 

Noa

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Gaat het hier om geluid dragers of geluid/video dragers?

Hebben deze ervoor goed gewerkt?

Heb je dit met meerdere spelers en welke speler(s) gebruik je?

 

Helaas hebben dit soort discs niet het eeuwige leven. In verleden kwam correderen vaker voor. Nieuwe discs zijn al stuk beter en treed dit bijna niet meer op, maar ook deze kunnen beschadigen of aangetast worden door bijvoorbeeld vingerafdrukken, vocht etc…. 

 

Als het gaat om audio dragers. Kun je overwegen om alles te digitaliseren.  Om te zetten naar FLAC. (FLAC kent geen compressie. Dit wat kwaliteit ten goede komt) 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Noa_Sony
Lid

Hi Peter,

 

Ik heb onze interne expert gesproken, er vanuit gaan dat dit niet aan de schijfjes ligt. Heeft hij daar namelijk nog nooit iemand over gehoord. Zijn eerste cd’s zijn inmiddels ook al zo’n veertig jaar oud (dit jaar) en die spelen nog steeds prima.

 

Hij denkt eerder dat het te maken heeft met de speler. Die is uitgerust met een Laser die zowel CD als Blu-ray disc dient uit te lezen. Dit houdt in dat er gebruik wordt gemaakt van 2 lasers in 1 behuizing. Als hij de Bluray discs zonder problemen uit leest dan kan het zijn dat de kracht van de CD-Laser wat is afgenomen. Kan ook komen doordat er wat vuil op de lens van de laserkop zit. Er zit namelijk een lensje in en daar komt, net zoals op bijvoorbeeld een raam,  veelal in de loop van de tijd een beetje aanslag op.  En daardoor kan het ook zijn dat de discs niet meer goed kunnen worden uitgelezen en er foutmeldingen ontstaan.

 

Hopelijk beantwoord dit je vraag!

 

Met vriendelijke groet,

 

Noa

profile.country.NL.title
Peter12345.
Ontdekker

Jammer voor de expert inheb sinds kort een nieuwe speler Sony 4K blu-ray speler UBPX800M2B en deze doet het ook 

Ik denk echt dat het corrosie is net als in een van de andere antwoorden het zelfde als destijds bij de laserdisc .

Maar hartelijk dank voor de moeite, ik hoop dat de rest van mijn verzameling het bespaard blijft.

Over zeer oude cd gesproken de eerste cd die destijds in 1982 bij de spelers zaten ik heb nog steeds m'n eerste nog spelende Philips 200 cd speler en de cd die het nog steeds doet en gedraaid wordt.

Overigens hoop ik dat de cd dvd blu-ray er blijft omdat downloaden niet voor iedereen is weggelegd en er veel nadelen aan zitten .

Met vriendelijke groet Peter.