Deel jouw ervaring!
Hallo iedereen.
Ik heb een klein vraagje.
Sedert kort gebruik ik mijn A7RV voor het fotograferen van vogels. Dit toestel heeft een AI chip die mij moet helpen de vogels te volgen. Nu, dit gebeurt redelijk als er geen obstakels in de weg zitten. Het toestel staat op herkenning van vogels, volgsysteem is ingeschakeld, enz... . Van zodra er een paal of een boom in de weg zit, verliest hij de vogel en concentreert hij op de paal of boom. In het promotiefilmpje volgt het toestel zonder pinken de vogel ook na het passeren van een obstakel, dus bij mij helemaal niet.
Kan er iemand mij zeggen of dat aan mij ligt, of moet de AI chip nog leren? Is dat een learning chip, of enkel een chip die wat vergelijkt.
Kan iemand zeggen wat het eigenlijk is en wat daar te doen aan is, en hoe de instellingen moeten zijn.
Hartelijk dank.
Hallo,
Het zijn wel 61 miljoen pixels waar je camera naar kijkt, hè?
Zonder gekheid, maar hoe groot heb je het scherpstelveld staan? Hoe kleiner, hoe moeilijker. Staat de autofocus op AF-C?
En, welke lens gebruik je? Een Sony 200-600mm lens doet het beter dan een ander merk (weet ik uit eigen ervaring).
Zo maar wat opties.
Succes.
Hi @vetta61
Je kunt de camera vertellen hoe 'plakkerig' het volgen moet zijn. Voor zover is weet is het geen learning AI trouwens
In het menu zit dat hier:
(Scherpstelling) → [AF/MF] → [Gevoel. AF-volg.] → gewenste instelling.
Dus als je wil dat het onderwerp zoveel mogelijk wil vasthouden zul je de instelling daar op 1 moeten zetten en pakt de camera idd de vogel weer op als die even ergens achter zat en niet goed te zien was.
Succes!
Groet,
Antonette