annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HD-video's editen een haarscherp AFSPELEN op TV: hoe doe je dat??

OPGELOST
profile.country.NL.title
frec-0
Nieuw

HD-video's editen een haarscherp AFSPELEN op TV: hoe doe je dat??

Ik heb net een Sony HDR-CX570 handycam gekocht voor haarscherpe opnames in HD-kwaliteit. De beelden zijn inderdaad haarscherp, maar ik kom er nu achter dat het haarscherp AFSPELEN misschien nog wel moeilijker is dan het opnemen. Na veel uitproberen ben ik tot de conclusie gekomen dat je de beste afspeel-kwaliteit hebt als je de camera direct via de HDMI-aansluiting op je tv aansluit. 1. Goed contrast (want tv is veel beter dan een PC-scherm) en 2. geen schokkerige beelden (want veel PC's, o.a. die van mij zijn op de een of andere manier te traag voor hoge kwaliteit HD-beelden.

Nu wil ik de opnames wat gaan editen: simpele titels en wat muziek toevoegen, niks ingewikkelds dus. Om daarna weer af te spelen op tv. Hoe doe ik dat??

Ik hoorde van 3 oplossingen:

1. Je gebruikt een video-editing programma (welk??), schrijft de hd-film weg op een blu-ray brander (moet je dus kopen) en stop je daarna in een blu-ray speler (moet je ook kopen) die op de hdmi-ingang van je tv staat aangesloten.

2. Je gebruikt een video-editing programma (welk??), en schrijft de hd-film film weg op een media-speler (moet je dus kopen), die een hdmi-uitgang heeft voor op de tv.

3. Hetzelfde als 2. maar je koopt een krachtige PC met hdmi-uitgang.

Wie heeft een werkende oplossing en is tevreden met de beeldkwaliteit?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Zoek eens op Sony movie studio !  Echt goed programma, de "lite" versie van Sony vegas pro, maar MEER dan voldoende voor wat je er mee zou willen doen! Kleine tip op voorhand, als het programma tijdens het renderen zou crashen, dan moet je de GPU (grafische processor) versnelling tijdens het renderen uitschakelen. Dan gebruikt het programma enkel de CPU en dat verloopt steeds probleemloos :

Blu-ray is niet per sé nodig, tot een dik half uur krijg je nog in de "originele" HD kwaliteit op een double-layer DVD. Blu-ray is uiteindelijk maar een grote drager, het is het formaat op het schijfje dat de kwaliteit zal bepalen :

Message was edited by: Portmixus

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
gebeuke87
Nieuw

Gebruik Final Cut Pro op een Macbook Pro met Retinascherm. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Lees hier: http://www.apple.com/benl/finalcutpro/whats-new/

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Zoek eens op Sony movie studio !  Echt goed programma, de "lite" versie van Sony vegas pro, maar MEER dan voldoende voor wat je er mee zou willen doen! Kleine tip op voorhand, als het programma tijdens het renderen zou crashen, dan moet je de GPU (grafische processor) versnelling tijdens het renderen uitschakelen. Dan gebruikt het programma enkel de CPU en dat verloopt steeds probleemloos :

Blu-ray is niet per sé nodig, tot een dik half uur krijg je nog in de "originele" HD kwaliteit op een double-layer DVD. Blu-ray is uiteindelijk maar een grote drager, het is het formaat op het schijfje dat de kwaliteit zal bepalen :

Message was edited by: Portmixus

_____________________________________________________
Sony Alpha Training