annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen m2ts-video of jpg's op mijn Bravia KDL40EX720BAEP ?

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
HermanDesmet
Bezoeker

Geen m2ts-video of jpg's op mijn Bravia KDL40EX720BAEP ?

Hallo Sony,

Wij kochten eergisteren een Sony Bravia KDL40EX720BAEP.

Via de netwerkverbinding geraak ik probleemloos op mijn NAS, waar een hele hoop foto's en video's op staan. Ik zie ze in de lijst als ik via mijn tv browse.

Helaas:

* als ik een jpg wil openen, krijg ik een foutmelding dat dit niet lukt. Sommige oude, kleine jpg's lukken wel, maar andere, hoge kwaliteitsjpg's die ik nagenoeg allemaal via Photoshop heb bewerkt, kan ik niet openen. Aangezien ik fotograaf ben wil ik deze tv gebruiken om presentaties te doen, maar dit gaat uiteraard niet als ik mijn goeie beelden niet kan openen. Al mijn duizenden foto's omzetten naar 'minderwaardige' kwaliteit wil ik om begrijpelijke redenen niet doen. Hebben jullie een of andere oplossing hiervoor?

* we hebben een sony hd camera die m2ts-bestanden filmt en die video's staan ook op die NAS. Helaas kan ik deze video's ook niet openen, het scherm blijft zwart. Ik kan wel 'play', 'pause' en 'ff' klikken, maar het scherm blijft zwart. Hebben jullie enig idee waaraan dit kan liggen?

Met vriendelijke groet

Herman Desmet

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

betreft de jpegs

http://forums.adobe.com/thread/862408

is een post op ander forum dat over jpg gaat.

medium quality jpeg wordt afgebeeld, high quality jpeg niet.

Scroll wat naar beneden voor technische specs in de genoemde post

sony moet een firmware update uitbrengen om dit te kunnen fixen

helaas is conversie van je bestanden nodig om ze nu af te kunnen beelden.

RIOT is een freeware programma dat de conversie van 4:4:4 (photoshop high qual) naar 4:2:2 goed zou kunnen uitvoeren, volgens:

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1006&message=38893826

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.nl_BE.title
EvE_55
Bezoeker

Hi Herman,

ja, het is van de ratten besnuffeld. Ik heb een Sony KDL40W5500 en die doet niet beter.

Het is moeilijk aan te nemen dat Sony z'n eigen  (AVCHD is toch samen met Panasonic op de markt gebracht niet?) formaat m2ts niet ondersteund. Alleen .mpg filmpjes dus...

De laatste firmware-update is 1.5 jaar oud en een firmware-upgrade zal er wellicht niet komen.

Sterkte en beste groeten,

Eric

profile.country.nl_NL.title
knight
Nieuw

Beste,

Ook op mijn Sony KDL26EX320 kan ik geen JPG foto's afbeelden die in Photoschop Elements (PSE) zijn bewerkt.

De foto's die zonder bewerking uit mijn camara komen zijn gewoon zicht baar.

Waar moet een JPG foto aan voldoen om te kunnen weergeven?

Zijn er instellingen die ik in PSE kan maken zodat het wel lukt?

Hartelijke groet, Jan Willem

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

betreft de jpegs

http://forums.adobe.com/thread/862408

is een post op ander forum dat over jpg gaat.

medium quality jpeg wordt afgebeeld, high quality jpeg niet.

Scroll wat naar beneden voor technische specs in de genoemde post

sony moet een firmware update uitbrengen om dit te kunnen fixen

helaas is conversie van je bestanden nodig om ze nu af te kunnen beelden.

RIOT is een freeware programma dat de conversie van 4:4:4 (photoshop high qual) naar 4:2:2 goed zou kunnen uitvoeren, volgens:

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1006&message=38893826

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

heb je al geprobeerd een m2ts video op usb te zetten en van daar te spelen? misschien doet je nas nog wat met deze bestanden. de 2011 modellen zouden sony's m2ts bestanden volgens de specs moeten afspelen als ik het goed gelezen heb.

profile.country.nl_NL.title
Robert_K.
Bezoeker

Beste Jan Willem,

Je hebt al goede adviezen gekregen, maar ik zoom nog even in op je specifieke vraag over PSE. Twee dagen geleden liep ik nl. bij mijn nieuwe Sony Bravia KDL32-EX 521 TV tegen hetzelfde probleem aan.

Ik gebruik nog PSE4, maar waarschijnlijk zijn er nauwelijks verschillen met latere versies.

Ik heb wat experimenteerd en gevonden dat alle foto's die via PSE als JPG's worden opgeslagen met de optie "Progressief" niet op de TV worden getoond, welke kwaliteitsstap je ook kiest. Gebruik je de optie "Basislijnen("Standaard")" dan lukt het wel voor kwaliteitsstappen t/m 6. Hoger lukt weer niet.

Hoogst merkwaardig is dat als ik JPG's van een USB stick laat afspelen via mijn wat oudere Sony video hard disk recorder wel alle kwaliteitsstappen mogelijk zijn, maar ook dan alleen als opgeslagen met de optie "Basislijnen".

Ben benieuwd of jij hetzelfde resultaat vindt.

Vriendelijke groeten,

Rob.