annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Krijg met UWA-BR100 Dongle geen verbinding op Bravia KDL40EX52x

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
th1421
Bezoeker

Krijg met UWA-BR100 Dongle geen verbinding op Bravia KDL40EX52x

Ik heb net een Sony Bravia KDL40EX-521 gekocht samen met een Sony UWA-BR100 USB Wireless LAN Adapter. Daarmee zou draadloos internet mogelijk zijn op deze internet TV.

Ik krijg echter geen ip-adres en dus geen verbinding met the USRobotics (802.11g) router die in een andere kamer staat. Onze verschillende portable pcs hebben echter geen enkel probleem om (waar dan ook in huis of tuin) met de router te verbinden.

Het ip-adres van de router is 192.168.123.254. De range voor automatisch verbinden is 192.168.123.100-199.

De router is via 128 bit WEP Shared Key versleuteld. SSID Broadcast is actief. Het MAC address van de dongle is opgegeven, maar de MAC filter is ondertussen uitgezet. Protocolfilter en ip filter zijn niet actief.

Bij het scannen wordt de router gevonden, met 4/5 signaalsterkte. De WEP-sleutel is (hoofdlettergevoelig) correct ingebracht.

De keuze om automatisch te verbinden geeft geen connectie. Ik krijg dan een ip-adres in de 169.254.x.x range.

Een manuele instelling, bijv.: ip:192.168.123.210; sm:255.255.255.0; dg:192.168.123.254; pd:192.168.123.254; no proxy geeft ook geen verbinding. Er is dan ineens geen signaalsterkte meer.

Veel gebruikers geven aan dat de signaalsterkte het probleem is, van zodra de tv uit het zicht komt van de router.

Nochtans wordt bij het scannen een bijna perfecte sigaalsterkte aangegeven.

De tv ofwel de router verplaatsen is uitgesloten.

Wat nu? Ik ben ten einde raad.

Message was edited by: th1421

Message was edited by: th1421

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

het ip adres geeft aan dat router en tv niet helemaal juist communiceren. de tv heeft wel verbinding maar krijgt van de router geen ip terug en maakt daarom een ip voor zichzlef in de automatische range aan, beginnend met 169.xxxx

de oplossing (anders dan nwe router of router firmware ) is handmatig ip automatisch ip op te geven in de menus van de tv veranderen. daar was je al mee bezig lees ik.

kies een ip dat altijd vrij is en dat buiten de range die automatisch toegekend wordt ligt (in je voorbeeld is dat zo, heb je dat ook getest? misschien juist een ip dat in die range zit proberen?

mac filter gewoon weer aanzetten, daar zou het niet aan moeten liggen. het moet inderdaad het  mac adress van je dongle zijn.

Message was edited by: breedBenR

Message was edited by: breedBenR

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

het ip adres geeft aan dat router en tv niet helemaal juist communiceren. de tv heeft wel verbinding maar krijgt van de router geen ip terug en maakt daarom een ip voor zichzlef in de automatische range aan, beginnend met 169.xxxx

de oplossing (anders dan nwe router of router firmware ) is handmatig ip automatisch ip op te geven in de menus van de tv veranderen. daar was je al mee bezig lees ik.

kies een ip dat altijd vrij is en dat buiten de range die automatisch toegekend wordt ligt (in je voorbeeld is dat zo, heb je dat ook getest? misschien juist een ip dat in die range zit proberen?

mac filter gewoon weer aanzetten, daar zou het niet aan moeten liggen. het moet inderdaad het  mac adress van je dongle zijn.

Message was edited by: breedBenR

Message was edited by: breedBenR

profile.country.nl_BE.title
th1421
Bezoeker

De router doet anders perfect dienst met 2 printers (dhcp/kabel), 1 netwerkschijf (vast/kabel), een paar servers (vast/kabel) en minstens 5 (dhcp/wireless) computers en devices.

Op de router kan ik kiezen tussen 64, 128 en 256 bit WEP-versleuteling in ASCII of Hex. Wat verwacht de dongle?

Ik heb in de manuele instelling verschillende adressen geprobeerd in de dhcp range (bijv. 192.168.123.150), maar ook daarbuiten (bijv. 192.168.123.10, 192.168.123.201, 192.168.123.210 ...).

Ik heb ondertussen geprobeerd met de router naast de tv:

Aansluiten met een netwerkkabel geeft een geslaagde verbinding. Beide apparaten zijn bestemd voor plaatsing op een andere verdieping.

Draadloos: met de dongle op centimeters van de router mislukken zowel dhcp- als handmatig aansluiten. Met of zonder het USB-verlengstuk geven een mislukking. Het logboek van de router maakt geen melding van een lease-request. Ik concludeer dat de dongle niet werkt.

Wat nu?

profile.country.nl_BE.title
th1421
Bezoeker

Op aanraden van een Sony Center medewerker heb ik niet alleen de TV en router, maar ook de kabelmodem compleet uit- en aangezet. Dat moeten zij soms ook doen.

Dit geeft bij mij geen verschil.

Wat kan ik nog doen om het toch aan de praat te krijgen?

profile.country.nl_BE.title
th1421
Bezoeker

Het is me eindelijk gelukt om de UWA-BR100 te laten verbinden met de router.

Ik heb router, PCs en dongle aangepast om met WPA (tkip) beveiliging te werken i.p.v. WEP.

Ik vermoed dat de Sony dongle moeite had met 128 bit WEP Shared Key versleuteling.

Nochtans geeft de handleiding (is dat nu een handleiding?) volgende informatie:

         64/128 bit: WEP, WPA/WPA2, WPS

De USRobotics USR8054 router kan ook 64 bit en 256 bit aan, maar andere toestellen niet.

Aan de vele vragen en frustraties die over die dongle op het net te lezen zijn, zou Sony hier toch iets aan moeten kunnen doen. Een degelijke handleiding zou een goede stap zijn.