annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Opnemen met een USB HDD zonder externe voeding

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
frankly777
Nieuw

Opnemen met een USB HDD zonder externe voeding

Hallo

Weet iemand of het mogelijk is op te nemen met een USB HDD die geen externe voeding heeft?

In de iManual wordt dat niet als een vereiste genoemd.

Alvast bedankt!!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Mickeyvdb
Bezoeker

Vermoedelijk is de USB voeding van de TV voor USB apparaten niet voldoende om een USB HDD te sturen.

Om een USB HDD te gebruiken zonder externe voeding aansluiting (vaak 2.5"), kan je ook een gesplitste USB kabel gebuiken. Een connector is dan voor de data en de andere gebruik je om aan te sluiten op een universele voeding van 5V. Ik heb een fotootje toegevoegd.

Maar dan maak je dus weer gebruik van een externe voeding en dat was niet je bedoeling.

Als de USB voeding van de TV sterk genoeg is dan verwacht ik dat het kan maar ik denk van niet.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_NL.title
Mickeyvdb
Bezoeker

Vermoedelijk is de USB voeding van de TV voor USB apparaten niet voldoende om een USB HDD te sturen.

Om een USB HDD te gebruiken zonder externe voeding aansluiting (vaak 2.5"), kan je ook een gesplitste USB kabel gebuiken. Een connector is dan voor de data en de andere gebruik je om aan te sluiten op een universele voeding van 5V. Ik heb een fotootje toegevoegd.

Maar dan maak je dus weer gebruik van een externe voeding en dat was niet je bedoeling.

Als de USB voeding van de TV sterk genoeg is dan verwacht ik dat het kan maar ik denk van niet.

profile.country.nl_NL.title
frankly777
Nieuw

Bedankt voor je reactie.

Ik zal voor de zekerheid toch maar uitkijken naar een schijf met externe voeding.

profile.country.nl_NL.title
Mickeyvdb
Bezoeker

Vandaag mijn bestelde Hitachi Touro 2TB met externe voeding ontvangen voor HDD REC, echter is deze schijf niet aan te melden op de TV. Ook andere bestandsformaat maakt niets uit.

Toch maar eens een schijf geprobeerd zonder externe voeding, een Lacie Rikiki Go 1TB. Deze werkt feilloos.

Zolang de voeding van de TV dus niet te zwaar wordt belast is een externe voedingsloze HDD mogelijk.

Heb dit zojuist ook kenbaar gemaakt in het topic 'registreren hdd mislukt op ex720'.