annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Video bestanden vanuit NAS op tv te krijgen?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Sebbie_b
Bezoeker

Video bestanden vanuit NAS op tv te krijgen?

Hallo mede forumleden,

Ik sta op het punt de KDL-37EX720 aan te schaffen (incl. wifi dongle UWA-BR100).

Is het mogelijk om met deze wifi aansluiting ook een NAS of PC te benaderen?

Het doel hiervan is om makkelijk foto's of videobeelden te bekijken welke reeds aanwezig zijn in het bestaande netwerk.

Groetjes,

Sebastiaan

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Lucien_Bov
Bezoeker

Beste Hr Sebastiaan,

Welkom op het Sony Forum.

Het is mogelijk om video's en fotos via een NAS of PC naar de TV te streamen.

Dit kan over uw bestaande TCP/IP netwerk met het DLNA protocol wat de tv gebruikt.

Waar u echter zorg voor moet dragen is dat een van deze 2 apparaten een DLNA compatibele

Media Server heeft. Voor de PC kan dit een software programma zijn.

Veel NAS types hebben een Media Server geintegreert die u alleen maar hoeft in te schakelen op de NAS.

In deze Media Server kunt u aangeven welke mappen de Media bestanden bevatten en deze delen.

De tv zelf registreert in het netwerk deze Media Server alwaar u dan in het TV menu de bestanden kunt aangeven welke u wilt afspelen.

 
Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,
Lucien

Sony Medewerker.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_NL.title
Lucien_Bov
Bezoeker

Beste Hr Sebastiaan,

Welkom op het Sony Forum.

Het is mogelijk om video's en fotos via een NAS of PC naar de TV te streamen.

Dit kan over uw bestaande TCP/IP netwerk met het DLNA protocol wat de tv gebruikt.

Waar u echter zorg voor moet dragen is dat een van deze 2 apparaten een DLNA compatibele

Media Server heeft. Voor de PC kan dit een software programma zijn.

Veel NAS types hebben een Media Server geintegreert die u alleen maar hoeft in te schakelen op de NAS.

In deze Media Server kunt u aangeven welke mappen de Media bestanden bevatten en deze delen.

De tv zelf registreert in het netwerk deze Media Server alwaar u dan in het TV menu de bestanden kunt aangeven welke u wilt afspelen.

 
Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,
Lucien

Sony Medewerker.

profile.country.nl_NL.title
Sebbie_b
Bezoeker

Beste Lucien,

Dank je wel voor je snelle terugkoppeling en hulp.

Dit moet goed komen.

Nogmaals dank.

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan

profile.country.nl_NL.title
iLoeski
Bezoeker

Hallo mede forumleden,

Wellicht dat iemand me hier verder kan helpen. Het lukt mij namelijk niet om fatsoenlijk videobestanden vanaf de NAS op tv te krijgen zonder dat deze om de zoveel seconden pauzeert/buffert.

Sony KDL40EX650 (volledig geupdatet)

WD My Book Live NAS met Twonky (up2date)

Glasvezel (KPN Experia Box v8), bedraad netwerk (F/UTP cat6).

NAS op poort 1, F/UTP voor TV op poort 2 ivm (vermoedelijk) voorgeconfigureerde LAN-poorten (KPN kennende), Motorola decoder op poort 3.

Geen probleem:

SEN: internet, uitzendingen bekijken zowel bedraad als draadloos

TV herkent MyBook Live-Twonky en is met NAS verbonden

Door mappen bladeren van de NAS gaat ook vlot.

Audiobestanden afspelen gaat zonder problemen/onderbrekingen

Oplospunt:

Grafische bestanden zoals jpegs (ook kleine picas), avi's (vnl DivX) en MP4 (x264) openen echter zeer traag tot niet (of mijn geduld was op). Wanneee de TV een videobestand opent via de Twonky server blijft het beeld om de drie seconden hangen, alsof er gebufferd wordt. Er is geen verschil tussen bedraad of draadloos.

Hoe krijg ik een steady overdracht van de NAS naar de TV (bedraad of draadloos) zonder glitches, buffers en andere onaangename onderbrekingen? Volgens mij biedt de aanschaf van een dongel t.b.v. de TV geen toegevoegde waarde aangezien zelfs met een F/UTP cat6 dit probleem zich voordoet.

Iemand tips of trics?

Groet,

Loes