annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Video van PC naar Tv

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
vib147
Nieuw

Video van PC naar Tv

Wanneer ik een video van mijn PC via mijn (draaadloos)  thuisnetwerk op TV wil weergeven, krijg ik meestal de meding : "afspelen niet beschikbaar".

Weet iemand hoe dat komt?

Graag antwoord a.u.b.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Ik gebruik XP met windows media player(WMP) 11 en PS3 media server.

WMP is hier ook zeer kritisch. Je moet precies de goede specs voor de container de video en audio stream gebruiken anders wordt het niet weergegeven op beeld.

PS3 heeft een transcoder functie en alles wordt hierin prima weergegeven. Ik heb alleen iets aan de weergave van de taal en ondertitels hoeven te wijzigen.

WMP heeft de mogelijkheid om attributen toe te voegen. Hierdoor kun je verschillende selecties van je films maken en dat maakt het selecteren van een film makkelijk.

Ik dacht dat bij win7 Windows Media Server zat wat de voordelen van WMP en PS3 combineert.

Kortom: omdat ik XP gebruik, kan ik je niet helpen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Draadloos streamen van PC naar TV is niet ideaal.

Het kan zijn dat het toestel het bestandstype  niet aan kan.

Zelf gebruik ik PS3MediaServer om vaaf de PC naat het toestel iets te streamen.

http://www.ps3mediaserver.org/

suc6

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Het kan aan de PC of aan de draadloze verbinding liggen.

De draadloze verbinding is snel uit te sluiten door tijdelijk even een kabel verbinding te maken.

De PC ligt complexer. Sommige video's hebben meer processing 'power' nodig dan anderen. Als je het takenvenster van windows open zet, kan je zien hoe 'druk'de PC het heeft tijdens het opvragen van een video.

profile.country.nl_BE.title
vib147
Nieuw

Bedankt voor je prompte reactie.

Ik geloof niet dat bestandstype het probleem is. Ik heb immers enkele video's omgezet in diverse formaten, zonder suces.

Mogelijk kan de PSMMediaServer helpen. Maar ik ben niet thuis in de materie, en weet niet om te gaan met de download van de PS3MediaServer.

Zal toch maar een poging wagen.

Vrg

Vib147

profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Welke DLNA server gebruik je dan?

profile.country.nl_BE.title
vib147
Nieuw

Windows 7 met Media Player 12

profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Ik gebruik XP met windows media player(WMP) 11 en PS3 media server.

WMP is hier ook zeer kritisch. Je moet precies de goede specs voor de container de video en audio stream gebruiken anders wordt het niet weergegeven op beeld.

PS3 heeft een transcoder functie en alles wordt hierin prima weergegeven. Ik heb alleen iets aan de weergave van de taal en ondertitels hoeven te wijzigen.

WMP heeft de mogelijkheid om attributen toe te voegen. Hierdoor kun je verschillende selecties van je films maken en dat maakt het selecteren van een film makkelijk.

Ik dacht dat bij win7 Windows Media Server zat wat de voordelen van WMP en PS3 combineert.

Kortom: omdat ik XP gebruik, kan ik je niet helpen.

profile.country.nl_BE.title
vib147
Nieuw

Klopt wat u zegt, maar ik kom er niet uit. Moet dus iemand vinden met Win7 en Mediaspeler 12.

Alleszins bedankt voor je antwoord.

profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Mijn Bravia TV geeft de volgende specificaties (bij de DLNA):

                                               Mogelijke andere naam:             Opmerkingen:

Container          MPEG-PS        (Program Stream), MPEG1

Video               MPEG-2

Audio               MP3                 MPEG1 AUDIO LAYER 3          LAYER 2 gaat ook goed.

AVCHD

Container          MPEG-TS         (Transport stream)

Video               MPEG-4 AVC/H.264 ????

Audio               Dolby Digital (AC-3) ???

Dit lijkt duidelijk maar dat is het helaas niet omdat binnen een specificatie nog vele varianten mogelijk zijn.

Voor de eerste kan je het beste de DVD specificatie volgen. Voor de 2e de Blue ray.

Pinnacle Studio 10 en Studio 12 geven als DVD specificatie:

MPEG-2 / DVD compatible

Video 720 x 576 pixels /  25 Frames / 6000 Kb/s

Audio MP2 / 48 Khz  / 224 Kb/s

Ik heb in het verleden het gratis programma 'Any Video Converter' gebruikt. Als je deze specificaties gebruikt,  komt er bij mij een goed werkende video uit. Deze speelt via Windows Media player op de bravia TV af.

Message was edited by: DSxp-tv

Message was edited by: DSxp-tv

profile.country.nl_BE.title
vib147
Nieuw

Ik heb met Any Video Converter een video geconverteerd naar Mpeg-2 , maar helaas : TV zegt : "afspelen niet beschikbaar". Wat mij overigens het meest verwonderd is dat enkele videos in Mpeg wel afgespeeld kunnen worden (al is het zeer lang wachten tot de TV de video heeft gevonden (?)) en andere niet, ofschoon al deze videos "Mpeg-videos" zijn en in dezelfde directory staan.

Dank je voor je medewerking.