annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bestanden afspelen

profile.country.NL.title
JJGeers
Ontdekker

Bestanden afspelen

Hallo,

Sinds afgelopen kerst kijken we naar onze nieuwe KD49XH8596 Ultra HD led tv.
Een hele mondvol, en al veel plezier van gehad.

Nu wil ik een filmbestand (4K bestand, 3840p x 2160p) van 38 Gb groot afspelen, wat dus niet lukt.

Met de geïnstalleerde mediaplayer lukt het wel vanaf een USB flash drive, maar na ongeveer een uur

stopt ie ermee. Ik zie dan wel de goede kleurdiepte.
Als ik probeer af te spelen via VLC player lukt het met horten en stoten, maar zijn de kleuren weer wat fletser.
Los daarvan ziet de media player mijn netwerk niet. Alleen wanneer ik Vuze aanzet op de Mac ziet hij die wel.

VLC player ziet mijn netwerkje wel, maar doet er soms lang over om de inhoud te laden.

Wat zou een oplossing kunnen zijn; een externe harde schijf (SSD) aan de TV koppelen? En zo ja welke aansluiting zou dan het beste zijn? De USB 3 of de HDMI aansluiting?

Alvast hartelijk dank voor al het meedenken!

Hartelijke groeten,
Jasper Joppe Geers

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen Jasper,

Welkom op de community! 

Wellicht heeft expert @pa3eia wat goede tips voor je betreffende jouw vraag. En anders zal ik het tevens nog even intern voor je uitzetten! :slight_smile:

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoe is de XH8596 verbonden met het thuisnetwerk?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
JJGeers
Ontdekker

Ahoy,

hij is hoofdzakelijk verbonden via de wifi, via Apple Airport 5 Ghz.

Daarnaast staat een Airport Time Capsule, daar ben ik een beetje mee aan het experimenteren

of dat ik die via UTP aan de Bravia kan koppelen. Nu is de UTP ingang op de Bravia een 10/100

verbinding, dus daar kan ik niet al te veel informatie doorheen krijgen. 

Het mooiste zou zijn als ik UTP kan omzetten naar USB3 of HDMI, maar ik vrees de realiteit... :wink:

Nogmaals dank voor het meedenken trouwens!
JJ

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@JJGeers  schreef:

Nu is de UTP ingang op de Bravia een 10/100

verbinding, dus daar kan ik niet al te veel informatie doorheen krijgen. 

De LAN-poort heeft meer dan voldoende snelheid.

Probeer het eens met een tijdelijk UTP-kabel desnoods even over de vloer.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
JJGeers
Ontdekker

Ja had ik gisteren ook geprobeerd, 

de verbinding werkt, maar is niet voldoende om een bestand van bij 40Gb op de Bravia af te kunnen spelen.

ik heb de Airport Time Capsule met een CAT 6e kabel aan de Lan poort gehangen.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat de harde schijf van de Time Capsule Mac geformatteerd is (hfs jourmaled volgens mij) Wellicht dat omzetten naar ExFat zou helpen?

Ter vergelijk; wanneer ik een USB flash drive er aan koppel, dan leest Media player dat bestand prima, maar houdt ie na een uur op?...

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

40GB is ook wel erg groot voor één bestand, maar 80Mbps zou genoeg moeten zijn voor een 4K HDR bestand.

Echter kan het ook nog wel eens liggen aan het type bestand, het type codering maakt voor het afspelen veel uit.

En als er één bitje fout in zit kan dat ook verklaren dat hij er ineens mee ophoudt.

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
JJGeers
Ontdekker

Hoi Tom,

ga ik ook meenemen, thankx. Het is ook een bestand waarmee ik de Bravia lekker op de testbank kan leggen,

dus het is ook niet zo gek denk ik. :slight_smile: Hoe zou ik dat kunnen checken? Hier thuis is alles Apple. :slight_smile:

HG,
JJ

profile.country.NL.title
JJGeers
Ontdekker

Zo.

Ik ben weer een paar dagen, een hoop verschillende kabels en een nieuwe La Cie mobile drive verder.
Maar het probleem is nog niet opgelost. Die mobile drive is wel een fijn ding, en ik kan er 5TB op kwijt aan materiaal. 

Wat ik inmiddels wel heb ontdekt is dat de media player rond de 50, 51 minuten vastslaat. Als ik dan bij instellingen/apps/mediaplayer het cache geheugen wis, dan kan ik het bestand weer opnieuw opstarten, en doorspoelen waar ik gebleven was. Het is te doen, maar natuurlijk wel te omslachtig.

Het lijkt mij dus in elk geval een geheugen dingetje, of misschien iets in Android?..

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Heb je ook al eens de VLC player geprobeerd?

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________