annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

externe hdd blijft actief

profile.country.BE.title
qotsa666
Nieuw

externe hdd blijft actief

Ik heb een Sony XE8099 en heb een externe harde schijf die gevoed wordt via USB (seagate expansion).

Nu heb ik deze aangesloten op een USB van de tv.
Ik gebruik ze niet voor opnames maar heb er films opstaan die ik zo op de tv wil bekijken.

Dat loopt allemaal perfect.

Echter de tv staat op de slaapkamer. Als ik de tv afsluit (standby) via afstandsbediening blijft het lampje van de HDD branden en is de schijf ook duidelijk actief. Gedurende de nacht zoemt de HDD dan ook regelmatig.
Na wat verder inlezen, merkte ik dat ik de tv ook echt kon afsluiten door 5 sec op de afsluitknop te drukken. Als ik dat echter doe als de HDD aangesloten is, start de TV automatisch direct terug op.
Als ik dat doe als er geen HDD aangesloten is, sluit de TV wel gewoon goed af.

 

Ik wil uiteraard de HDD continu aan mijn TV laten hangen (aansluitingen zijn zo al moeiljk bereikbaar), maar bij een shutdown van de TV zou ook de HDD geen stroom meer mogen krijgen.

 

Heeft iemand een oplossing ?

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Door het inlezen is je conclusie fout, met het indrukken van de afsluitknop tot dat uitschakelen in beeld komt te staan, wordt de software gereset van de XE8099 waarna het toestel weer "schoon" opgestart wordt. Het maak niet uit ofdat er wel een HDD aanhangt of niet. In standby wordt waarschijnlijk de HDD geindexceerd.

Met het bovenstaande kan ondergetekend mogelijk de plank mis slaan i.v.m.dat de XE al op Android 7 draait, en hier de X8509c nog niet, ben in afwachting op een XE!!!

 

Stekker uit de HDD is dat mogelijk i.p.v. uit de XE8099?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
qotsa666
Nieuw

 Bedankt voor de reactie.

Het klopt inderdaad dat het langer inhouden van de aan/uit knop ook voor een herstart zorgt ook al zit de HDD niet aangesloten.

 

Ik begrijp niet goed waarom TV geen melding geeft als je 1 maar uit-knop gebruikt en hij wel "afsluiten" meldt als je langer op uit-knop drukt.

 

Beter zou zijn een melding "afsluiten" bij 1 x drukken en "resetten" bij langer drukken... Soit programmeurs lijken steeds verder van de gebruiker te staan.

 

Nu mijn probleem HDD blijft natuurlijk.
Ik trek momenteel stekker HDD uit. Maar dit is toch geen ideale oplossing.

Binnenkort koop ik een nieuwe router, met mogelijkheid HDD aansluiting, zodat de HDD niet meer aan de tv moet. Hopelijk gaat dan HDD ook in stand by anders kan ik router nog elders in huis zetten.

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

TV blijft in standby zijn USB poorten voeden. 

Ik zou gewoon een stroomslof met aan/uit schakelaar halen. Ben je daar meteen vanaf. 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@qotsa666

 

Afgelopen Vrijdag heb ik bij mijn TV (Sony Bravia KD-55XD859O) met een kostenteller gemeten wat deze aan stroom verbruikt in de zgn. Standby stand. Dit was ruim 20 Watt terwijl dit volgens het handboek slechts 0.5 Watt zou mogen zijn. Blijkbaar blijven er onnodige processen actjef die eigenlijk uitgeschakeld moeten worden als de TV naar Standby wordt geschakeld. Ook bij mij lijken er dingen te blijven gebeuren met mijn aangesloten Audiosysteem die niet gewenst zijn in Standby

Ik heb dit voorlopig opgelost met een klikaan/klikuit systeem scbakelaar op te nemen in de voedingsaansluiting van de TV. Inmiddels heb ik mijn bevindingen gemeld bij de service afdeling van Sony welke mij hebben teruggemeld dit door te geven aan  Sony.

Ik zou het fijn vinden als jij ook in de gelegenheid zou zijn om je stroomverbruik te meten en eventueel aan mij door te geven.

De identieke TV van mij  dochter verbruikt eveneens 20 Watt  in Standby zonder dat hier andere apparatuur aanhangt behalve een Playstation 3

 

Gr, Arie

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als de "groene toets" normaal ingedrukt wordt gaat het toestel in standby (afsluiten), bij langer ingedrukt houden wordt het toestel zoals eerder gezegd gereset.

 

De standby mode is niet dat het toestel uitgeschakeld is, er blijven op de achtergrond diverse toepassingen de eerste minuten/uren nog actief.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Langer dan 3,5 uur ?

Zolang heb ik mijn meter er op laten staan en nog steeds een verbruik van 20 Watt.

Je kunt mij alles wijsmaken maar dat niet.

Gr, Arie

 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Nog even ter aanvulling.

Ik heb op mijn slaapkamer nog een 2e TV staan.

Sony Bravia KDL-32W705B

Dit is een type uit 2014 ,Smart uitvoering maar nog geen Android.

Hier ook het stroomverbruik van gemeten.

Direct na het op spanning brengen van de tv (stekker in het stopcontact) meet ik 9 Watt. Na 5 minuten neemt dit vermogen ineens af naar 0 Watt. Na inschakeling van de TV meet ik 35 Watt.

Je hebt dus gelijk als je zegt dat na Standby schakeling het stroomverbruik niet direct afneemt. Er moeten blijkbaar nog enkele taken afgewerkt worden. Het aanblijven van dit (te hoge) stroomverbruik bij mijn andere TV lijkt mij dus niet normaal te noemen en zou een verklaring kunnen zijn dat enkele processen in de TV blijven "hangen" en een verklaring kunnen zijn voor de ongewenste activiteiten op mijn HDMI poorten in de Standby situatie.

Voort kan ik mij niet voorstellen dat een dergelijke TV qua energieklasse in de categorie A thuishoort.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Meten is weten en gissen is missen.

Ik heb vandaag nog eens het stroomverbruik van mijn TV gemeten.

Echter ik kan mijn voorgaande bevindingen niet meer reproduceren. Na ongeveer 12 minuten in standby te hebben gestaan, zakt het standby vermogen nu terug van 20 Watt naar bijna 0 Watt zoals het moet.

Ik sta voor een raadsel. Ik dit verschijnsel random.

Ik heb gemeten met de LAN connectie aangesloten.

Gr, Arie