Deel jouw ervaring!
Ja helaas klopt de onderwerp zin.
Wat kan de Sony KD-55AG9 eigenlijk wel goed doen.
Hij heeft perfect beeld en het geluid is perfect.
Maar het niet willen opstarten en dan weer telkens de tv maar weer resetten.
Dit gebeurt ,s morgens maar ook bv als je het journaal van 18.00 uur wil kijken.
Weggeweest naar erkende sony reparatie afdeling en die ziet in logboek wel de resetten maar geen oorzaak.
De verkoper stelt voor maar 1 hdmi poort te gebruiken dus dan maar hdmi -3 met arc.
TV terug gezet naar fabrieksinstelling.
Was even goed en toen begon het gedonder weer.
Maar er kwam wat nieuws bij, als je nu van TV naar NLZiet of Netflix ging het de ene keer goed maar de andere keer had je even geluid en dan is het stil of totaal geen geluid.
Maar weer resetten.
Deze week een update ontvangen en dan maar hopen dat alles goed gaat,dus niet.
Vanmiddag even tv gekeken en toen naar Netflix een serie kijken.
Er was amper 2 minuten geluid en toen werd het weer stil, maar weer resetten.
Alles werkt dan wel weer maar ik ga zo langzamerhand goed de balen van deze sony tv .
Ik weet niet meer wat te doen , zet hem maar in de garage en ga voor een ander merk tv.
Valt me trouwens behoorlijk af van sony want ik de enigste niet met problemen en soms de zelfde problemen, tenminste wat ik hier op het forum lees.
Ik wil niet zwart gallig over komen maar vanaf dat wij deze tv hebben is het mis en je kunt nergens terecht.
Het is en was een dure tv maar ik had ook wel een medion bij de aldi kunnen kopen,want daar is nooit een probleem mee en is er een probleem dan kun je hem zo terug brengen voor reparatie.
Staat in Audio-uitgang de Doorvoermodus op "Auto"?
Of volgens lexhelsloot:
Probeer eens dolby op de tv uit te zetten.
suc6 ermee,
73's
Dank je pa3eia voor je snelle reactie.
Audio-uitgang de Doorvoermodus staat op "uit".
Ik weet niet wat het verschil is tussen uit en automatisch.
Maar tijdens installeren is deze instellingen gewoon op " uit " komen te staan.
Wat lexhelsloot: voorstelde vind ik een beetje vreemd.
Je gaat van netflix genieten door het mooie beeld en zijn geluid,door nu dolby uit te zetten ga je toch één van de mooiste dingen van een film missen.
We voor onze kleindochter een TV hebben gekocht bij Lidl-shop.
Dit is Sharp 50 inch 4K ultra HD android TV en als ik zie wat zij en haar vriend er aan apps op hebben en wat ze er mee doen dan heb ik spijt zelf er niet eentje te hebben gekocht.
Moet wel eerlijk bekennen dat het beeld en geluid van de Sony aanmerkelijk beter is maar ze hebben niet dat gedonder wat wij met regelmaat van de klok hebben
Wat me niet duidelijk is wat heb je nu aangesloten op de eARC aansluiting?
En als je helemaal niks hebt aangesloten op de TV, behalve stroom natuurlijk, doet de TV dan nog moeilijk?
Hier de AG9 gehad, maar had er geen enkel probleem mee, ook niet met een receiver aangesloten op de eARC.
Ik heb op de HDMI3 eARC/ARC uiteraard een hoogwaardige hdmi kabel aangesloten die weer is verbonden met een HDMI Splitter/Switcher/Matrix voor 4K 60Hz UltraHD.
Deze switch heeft 4 HDMI ingangen waarop mijn Nvidia Shield , Humax , Horizon(oud type) en een Mede8er mediaplayer zijn aangeloten.
Al heb je ze alle vier aanstaan je kunt uiteraard maar 1 apparaat doorlussen.
Ik heb het uitgetest maar dmv deze switch kun je op 2 tv,s naar 2 verschillende apparaten kijken.
Dit op advies van de zaak waar ik de tv heb gekocht om de hdmi poorten te ontlasten en in eerste instantie werkte de tv perfect.
Ben wel blij met deze switch want deze heeft 2 gescheiden hdmi uitgangen waarvan er eentje naar de eARC/ARC op de tv gaat en de andere naar mijn hdmi in de soundbar.
Dit geeft als voordeel dat je bij gelijktijdig gebruik tv en soundbar geen vertragingen heb ik geluid omdat alles via de hdmi gaat.
Uiteraard heb ik ook de hdmi verbinding naar soundbar verwijderd maar dat maakt geen verschil,de tv vertoond dezelfde mankementen zoals niet willen opstarten of geen geluid bij bv nlziet of netflix.
Deze tv heeft echt prachtig beeld en het geluid is echt waanzinnig maar baal van deze problemen.
Hoi ik heb dezelfde tv en een soort gelijk probleem.
Geen geluid of beeld bij youtube, videoland, prime video.
Ik ben naar fabrieksinstellingen terug gegaan dan werkt alles weer maar zodra ik software update doe weer hetzelfde probleem.
Dit is een gebruikersforum, dus wij kunnen ook helaas niet alles oplossen.
Neem contact op met Sony en laat hier even weten wat je voor antwoord krijgt?
https://services.sony.nl/supportmvc/nl/Contact/Email?cat=televisions-projectors2
@HonyBo schreef:
Ik heb op de HDMI3 eARC/ARC uiteraard een hoogwaardige hdmi kabel aangesloten die weer is verbonden met een HDMI Splitter/Switcher/Matrix voor 4K 60Hz UltraHD.
Deze switch heeft 4 HDMI ingangen waarop mijn Nvidia Shield , Humax , Horizon(oud type) en een Mede8er mediaplayer zijn aangeloten.
Al heb je ze alle vier aanstaan je kunt uiteraard maar 1 apparaat doorlussen.
Ik heb het uitgetest maar dmv deze switch kun je op 2 tv,s naar 2 verschillende apparaten kijken.
Dit op advies van de zaak waar ik de tv heb gekocht om de hdmi poorten te ontlasten en in eerste instantie werkte de tv perfect.
Ben wel blij met deze switch want deze heeft 2 gescheiden hdmi uitgangen waarvan er eentje naar de eARC/ARC op de tv gaat en de andere naar mijn hdmi in de soundbar.
Dit geeft als voordeel dat je bij gelijktijdig gebruik tv en soundbar geen vertragingen heb ik geluid omdat alles via de hdmi gaat.
Uiteraard heb ik ook de hdmi verbinding naar soundbar verwijderd maar dat maakt geen verschil,de tv vertoond dezelfde mankementen zoals niet willen opstarten of geen geluid bij bv nlziet of netflix.
Deze tv heeft echt prachtig beeld en het geluid is echt waanzinnig maar baal van deze problemen.
Toch niet zo vreemd dat er HDMI problemen ontstaan met al die HDMI splitters en apparaten?
Om dan maar de A89 de schuld ervan te geven, helaas bestaat er nog steeds geen standaard norm voor de HDMI-verbinding onderling van verschillende merken.
Misschien een mogelijke oplossing: verbind de A89 d.m.v. een optische verbinding met de soundbar.
suc6 ermee,
73's
Ik ben blij dat jij reageert en eigenlijk verbaast dat ook jij deze problemen heb met uitvallen geluid van apps die bv youtube videoland , prime video ondervind.
Ik heb dus ook problemen met Discovery+ , prime video , Netflix en NLziet
Mijn vraag aan jou is heb jij ook het probleem dat de tv soms niet wil op starten , moet je hem eerst resetten.
Heb ik problemen met het geluid dan moet ik de tv ook eerst resetten en dan is het weer goed.
Schijnbaar kan deze tv niet goed overweg met android tv.
Met mijn Nvidia Shield heb ik nooit problemen en ik dacht zelf met deze tv kan de shield wel weg,dus mooi niet.
Dit is een forum en ik verwacht echt niet dat via dit forum alles word opgelost.
Een reactie op antwoord HereIsTom
Deze televisie is als bij een sony reparatie afdeling geweest en ze kunnen wel zien dat wij hem hebben gereset en ook hoe vaak maar ze kunnen geen oorzaak detecteren.
Asl advies gaven zij aan dat ik eens moest proberen om inplaats van alle 4 HDMI aansluitingen te gebruiken en slechts 1 te gebruiken .
Het kon evt zijn dat er een apparaat verkeerde informatie naar tv stuurde en dat dit de tv beinvloede.
Dus de tv blijft het probleem houden of ik nu 1 of 4 HDMI poorten gebruik.
Een reactie op antwoord pa3eia
Mijn reactie is grotendeels hierboven ook al door mij vermeld.
Mijn soundbar was via een optische kabel verbonden aan de tv.
Ik gebruikte 4 HDMI poorten en dus een optische uitgang .
Nu geen optische aansluiting en slechts 1 HDMI nm HDMI3 eARC/ARC en dus een switch.
Wat ik aansluit of hoe ik het aansluit maakt geen verschil.
Als ik de switch uitschaken is er ook geen enkele connectie met de tv en dan nog problemen en de sony service dienst kan niets vinden.
Het interne geheugen is voor pakweg 50-60% belast en dat moet zo,n dure tv aankunnen.
Terecht punt. Dit heeft niets te maken met je TV. Eeen HDMI splitter gebruiken als je al 4 poorten hebt is een vreemde. De soundbar heeft zelf een eigen poort of optical poort en die kun je prima gebruiken voor 5.1