Podziel się wrażeniami!
Witam! Nosze się z zamiarem zakupi A77 od pewnego czasu, dość sporo się o niej naczytałem jak i kilkukrotnie trzymałem w ręce i w dość ograniczonych warunkach próbowałem ją testować.. Zaznaczam z góry, że nie jestem żadnym profesjonalistą z wielkim doświadczeniem i zdaje sobie sprawę iż niektóre pytania mogą wydawać się banalne. Pytania kieruje do użytkowników tego sprzętu.. Mianowicie:
Interesuje mnie fotografia nocna np. czas naświetlania ok 30min aby uchwycić ruch gwiazd na niebie.
1) Jeśli czas otwarcia migawki wynosi 30min to jak długo aparat będzie "myślał nad tym zdjęciem"?
W moim byłym aparacie a550 czas "myślenia nad zdjęciem" był wprost proporcjonalny do długości naświetlania. Co przy tak długim czasie bardzo ogranicza i irytuje.
Czytałem swojego czasu na forum jak i w posumowaniu testu na optyczne.pl o opóźnieniach przy zmianie niektórych parametrów. Mając kilkukrotnie ten aparat w ręce (fakt nie był to długi czas) nie zaobserwowałem tego.
2) Czy to opóźnienie naprawdę występuje? Jeśli tak to przy jakich ustawieniach i czy jest to bardzo widoczne?
3) Jakie obiektywy będą pasowały, po zastosowaniu przejściówki na M42 czytałem że spokojnie działa ale co z obiektywami Minolty MD?
Liczę na rzeczowe odpowiedzi. Z góry dziękuje i pozdrawiam!
Artur412 napisał(a):
1) Jeśli czas otwarcia migawki wynosi 30min to jak długo aparat będzie "myślał nad tym zdjęciem"?
W moim byłym aparacie a550 czas "myślenia nad zdjęciem" był wprost proporcjonalny do długości naświetlania. Co przy tak długim czasie bardzo ogranicza i irytuje.
Artur412 napisał(a):
Czytałem swojego czasu na forum jak i w posumowaniu testu na optyczne.pl o opóźnieniach przy zmianie niektórych parametrów. Mając kilkukrotnie ten aparat w ręce (fakt nie był to długi czas) nie zaobserwowałem tego.
2) Czy to opóźnienie naprawdę występuje? Jeśli tak to przy jakich ustawieniach i czy jest to bardzo widoczne?
Artur412 napisał(a):