anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Jak zrobic bokeh?

Deis-----
Początkujący

Jak zrobic bokeh?

No wiec jak zrobić efekt bokeh?
takie coś ;]
http://farm3.static.flickr.com/2132/226 ... 12a019.jpg

posiadam sony a350 +18-70 55-200.
jestem amatorka wiec prosiłabym o szczegółową instrukcje;)

z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam .

27 ODPOW. 27
Deis-----
Początkujący

a no to ja mam 18-70 . 😜
tak wiec nie wiem co z tego wyjdzie .

profile.country.PL.title
SZFENDAK
Poszukiwacz

czy chcesz uzyskać takie kółeczka http://photos.nasza-klasa.pl/2626272/12 ... 7b88d.jpeg

profile.country.PL.title
Lajam.
Expert

Do kółeczek to fajnie jak obiektyw ma kołową przysłonę. :)

Choćby Minolta 50/1.7 produkuje bardzo sympatyczne kółka :)

bikmen
Początkujący

kurde nie moge sie doczekac jak kupie ta minolte 50/1.7 ale to dopiero po wakacjach jak zarobie na robocie... :rolling_eyes:

profile.country.en_GB.title
gnembon
Początkujący

kris napisał(a):

gnembon napisał(a):

strzelam że chodzi o kółeczka, stąd długa ogniskowa


a to jest długą ogniskową ?
http://klubkm.pl/forum/images/smilies/hihi.gif


niekoniecznie, ale wielkość kółeczek zależy liniowo od ogniskowej i wielkości otworu przesłony. Obiektyw musi mieć do tego kołową przysłonę, ale teraz większość taką ma. Koleżanka z wiekszym otworem będzie miała raczej problemy (chyba, że używki lub wejdzie prędzej to 50/1.8dt), a nawet na warunki kitowe to długą ogniskową łatwo uzyskać.
możesz popróbować - ustaw sobie na tryb A, przesłonę na 5.6, ogniskowa na 200mm (bo tyle masz), daj ostrzenie manualne i zrób zdjęcie jakiś małych punkcików świetlnych (światła na ulicy, dioda w ładowarce) tak, by było bardzo nieostro i zobaczysz ten efekt.

profile.country.PL.title
SZFENDAK
Poszukiwacz

chyba że chcesz inne kształty :nauseated_face:

Deis-----
Początkujący

dziękuje . zaraz wypróbuje i zobaczymy efekty ;]

profile.country.en_GB.title
gnembon