Deel jouw ervaring!
Als ik mijn WH-1000XM2 koptelefoon gebruik met mijn Samsung Galaxy S8+ (android 8.0) kan ik de equalizer (en ook de geluidseffectmodus) in de Headphones Connect app alleen gebruiken als de optie "Voorkeur voor stabiele verbinding" ingeschakeld staat.
Als deze op "Voorkeur voor geluidskwaliteit" staat krijg ik de melding dat ik deze naar "Voorkeur voor stabiele verbinding" moet omschakelen.
Is het mogelijk de equalizer te gebruiken in de modus "Voorkeur voor geluidskwaliteit"?
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar heb hier even gezocht naar artikelen over de 'equalizer' in de Help-gids van de Headphones Connect app en volgens mij wordt daarover niets vermeld. Het lijkt erop dat de Galaxy ook niet in de lijst van de compatibele apparaten wordt genoemd, dus wellicht is er sprake van verminderde compatibiliteit. Je zou het ook even kunnen navragen bij Support.
Dat de Samsung Galaxy S8+ niet in de genoemde lijst van compatible apparaten staat lijkt me duidelijk, het betreft hier een lijst van compatible headphones en niet van telefoons 😉
Mijn headphone (WH-1000XM2) staat hier netjes tussen.
Ik heb inmiddels in play store ook al een reactie van iemand met hetzelfde probleem gevonden, ik ben dus niet uniek met dit probleem.
Ik zal het probleem ook eens bij support uitzetten.
Ah, vandaar. Sorry, dat was me even niet opgevallen. Hopelijk kan Support je hier meer over vertellen.
Beste mede gebruikers,
ik heb recent ook de WH-1000Xm3 aangeschaft en loop tegen hetzelfde probleem. Ik heb privé een android smartphone van Samsung S9 en via werk een Iphone 8.
Het vreemde is dat bij de Samsung ik ook er tegenaan loop dat ik de equalizer alleen kan gebruiken als ik de Geluidskwaliteitsmodus in de app omschakel naar voorkeur voor stabiele verbinding. Als ik het namelijk in de stand voorkeur voor geluidskwaliteit zet dan kan ik de equalizer niet gebruiken. Bijkomend nadeel is ook dat de audio codec boven aan in de app dan automatisch op SBC blijft staan, terwijl als ik kies voor "voorkeur voor stabiele verbinding" dan ook AptX wordt aangegeven.
Nog vreemder is dan dat ik bij gebruik van de hoofdtelefoon met de Iphone dan wel bij de stand "voorkeur voor geluidskwaliteit" de equalizer kan gebruiken en de codec op AAC komt te staan (de codec voor de Iphone).
Ik heb dit gemeld bij de support van sony en daar werd mij gezegd dat dit nog niet eerder is gemeld en dat het inderdaad vreemd is en er naar gekeken wordt bij een volgende update.
Maar daar ga ik wel aan twijfelen want ik zie dat dit probleem dus al in maart 2018 is aangegeven?