Deel jouw ervaring!
De knoppen op de afstandsbediening en op de soundbar reageren niet meer of vreemd. Op de afstandsbediening kan ik volume nog wel instellen en wat andere basisfuncties, maar de home knop, aan/uitknop en diverse andere knoppen geven geen reactie meer aan de soundbar. Op de soundbar zelf reageert de aan-/uitknop ook niet meer. De reset die ik opinternet gevonden had van het gelijktijdig ingedukt houden van de aan/uitknop en inputknop biedt geen oplossing. Voor de resetmethode in de gebruiksaanwijzing moet ik in het menu kunnen, maar ALS ik al in het home menu kom (heel af en toe lukt dat ineens wel), dan kan ik met de afstandsbediening alleen naar links en rechts navigeren. De knop naar boven, die ik nodig heb om binnen HOME de menu knop te bereiken, reageert niet op commando's. Mijn lokale audio reparateur zegt dat 't wellicht een kind of hotelslot is. Maar het kindslot is alleen voor een aantal knoppen op de balk zelf (niet de afstandsbediening), en over een hotelslot waar je niet bij het menu kan, lees ik bij deze soundbar helemaal niks over.
Iemand? Is 't ding goed kapot, of is dit met een trucje of knoppencombinatie eenvoudig te herstellen?
Groeten en bedankt alvast!
Stephan Lodewijks
Hi Stephan,
Bedankt voor je bericht. Vervelend dat de home knop, aan/uitknop en diverse andere knoppen geven geen reactie meer geven. Ik ga voor je navragen wat hier een eventuele oplossing voor is!
Met vriendelijke groet,
Bibi
Het valt me nu ook op, dat de soundbar, als ik 'm even niet gebruik (want hij geeft nog wel geluid), deze vanzelf terug gaat naar een volume van 30, woofer-volume van 9 en een andere soundfieldinstelling, volgens mij ClearAudio ipv Game waar ik 'm altijd op instel. Het ding doet dus maar vreemd... 🙂
Hoi @StephanLodewijks , het is waarschijnlijk het beste om dit te melden bij de winkel waar je de soundbar hebt aangeschaft. Dan kun je met hun uitzoeken wat hier aan gedaan kan worden. Want dit is mogelijk een garantiekwestie.
Gisteren stond mijn één jarig zoontje bij de soundbar, die aan stond op dat moment. En hij hangt met zijn handjes op wat knoppen en ineens zie ik op de display van de soundbar de tekst 'wait' en even daarna 'resetting'... En daarna waren alle knoppen en functies weer normaal...
Nu ben ik vooral benieuwd: wat is bij dit type soundbar de knoppencombinatie voor een reset zonder gebruik van de afstandsbediening? En werkt die knoppencombinatie ook als de CHILD LOCK aan staat van de knoppen van de soundbar? (als de CHILD LOCK aan staat, dan werkt op de soundbar in principe alleen de AAN/UIT knop)
kanttekening:
- In de gebruikershandleiding staat helaas alleen een reset met hulp van de afstandsbediening. En een half werkende afstandsbediening juist was deel van mijn klacht...
- Op de soundbar de combinatie 'aan/uit'-toets en 'input'-toets gelijktijdig ingedrukt houden heb ik een dag eerder zelf geprobeerd, maar bij mij werkte dat niet...dus dat zal niet de juiste knoppencombinatie zijn geweest
Ik hoor graag, bedankt alvast.
Ik wacht nog op een reactie van 't Sony team?
Alvast bedankt.
Stephan
Waarom hoor ik helemaal niets meer op mijn vragen van het Sony team?
Stephan
Al de fabrieksreset eens uitgevoerd?
suc6 ermee,
73's
Hi Stephan,
Mogelijk is het mainboard defect en in dat geval is er helaas een reparatie nodig.
Met vriendelijke groet,
Bibi
Ik kon niet meer bij de systeeminstellingen, dus kon ik ook niet bij de fabrieksreset optie die in de handleiding beschreven is. De vraag was ook vooral: is er een fabrieksreset mogelijk met een toestencombinatie zonder in het menu te hoeven? Dus met de knoppen op de balk ipv met de afstandsbediening?
Thanks, Stephan