Deel jouw ervaring!
Bijna dagelijks wordt een foto gemaakt met de RX10M4 camera.
Deze foto wordt daarna overgezet naar PC of laptop.
De RX10M4 camera heeft NFC, WIFI en USB aan boord.
Tot nu toe vindt het overzetten van de foto van de RX10M4 camera naar de PC plaats via de USB kabel.
Dat betekent veelvuldig gebruik inpluggen van de kabel op het USB contact van de camera. Niet zo fraai.
Is er bijv. een NFC adapter/lezer die het overzetten van de foto naar een pc mogelijk maakt? Een smartphone of tablet die NFC ondersteunen heb ik niet .
Als ik het juist heb zou het overzetten van foto's via WIFI kunnen met PlayMemories Home.
Kan in dit programma de verbinding met het internet, indien deze voorziening aanwezig is, volledig worden uitgeschakeld, zodat via dit programma er geen onbevoegd gebruik van de pc kan worden gemaakt?
Is er nog een andere manier om via WIFI alleen maar een fotobestand naar de pc over te zetten, net zoals dat via USB gebeurt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Sinds vanmorgen probeer ik via WIFI en Play Memories Home vanuit de RX10M4 (die WIFI ondersteunt) een bestand naar de pc over te zetten. De Wifi instellingen in de camera zijn gedaan. Daarna in eerste instantie de USB kabel tussen camera en pc aangebracht en PM de configuratie laten doen.
Daarna selecteerde ik PMH Instellingen voor importeren via Wifi. Default Aanbevolen en Op Volgende. Instellingen Voltooid. Automatisch importeren via Wifi kan gestart worden (vanaf uw camera). Dat vanaf uw camera.
Maar hoe nu verder?
Als ik in PMH Media bestanden importeren kies dan komt PMH met een default PC locatie waar de bestanden terecht komen als ik geen andere locatie kies. Dat overzetten gaat goed. Maar zodra ik een sublocatie kies (submap van de door PMH geselecteerde default locatie dan is, zodra ik een submap aanklik de OK uitgegrijsd. Dat is vreemd.
Al die tijd is de camera ingeschakeld geweest en de USB kabel niet verwijderd.
Waaraan kan ik nu zien of de bestandsoverdracht via Wifi of de USB kabel is verlopen?
Twee problemen nu.
Kunt u mij misschien op het juiste spoor brengen?
Alvast dank.