annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

harddisk password instellen

OPGELOST
profile.country.NL.title
lsluijter
Nieuw

harddisk password instellen

Hoe kan ik een harddisk password instellen op een vaio VPCF1. Normaal zou dat via BIOS moeten, maar daar vind ik het niet.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
lsluijter
Nieuw

Mogelijkheid voor harddisk password is door Sony wegggehaald in BIOS.

Jammer. Nu moet ik Full disk encryption software aanschaffen om mijn gegevens te beschermen, in geval dat mijn laptop gestolen wordt.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
lsluijter
Nieuw

Mogelijkheid voor harddisk password is door Sony wegggehaald in BIOS.

Jammer. Nu moet ik Full disk encryption software aanschaffen om mijn gegevens te beschermen, in geval dat mijn laptop gestolen wordt.

profile.country.nl_BE.title
renvanha
Nieuw

In Windows Vista (en waarschijnlijk ook in Windows 7) heb je een programma Bitlocker om je harddisk te encrypteren (mogelijks enkel in de ultimate version).

profile.country.nl_NL.title
avondster
Bezoeker

Via internet kun je gratis Truecrypt downloaden van http://www.truecrypt.org/

Truecrypt is een gratis open source encryptie software, en het versleutelt complete volumes (data opslag media). Ik heb er zelf geen ervaring mee.

profile.country.NL.title
lsluijter
Nieuw

Er zijn diverse full disk encryptie paketten, comercieel met support en gratis al dan niet met support. Daar ging het niet om.

De afgelopen 30 jaar gebruik ik een hard disk password, maar dit was de eerste keer dat ik een BIOS tegenkwam waar dit niet mee kon.

De beslissing om dit uit BIOS weg te halen is nergens in de SONY documentatie terug te vinden. Pas toen ik het niet kon vinden, en bij SONY informeerde, kwam ik er achter.